Citytrip? Weekendje weg? Google Zwanger van een meerling?

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen  BlogsBlogs   

Traditioneel trouwen of niet

Ga naar pagina Vorige  1, 2

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    ik-trouw.org Forumindex -> Trouwpolls
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Traditioneel of toch niet?
Romantisch traditioneel
45%
 45%  [ 19 ]
Traditioneel maar toch ook vernieuwend
42%
 42%  [ 18 ]
Lekker rebels
11%
 11%  [ 5 ]
Totaal aantal stemmen : 42

Auteur Bericht
Marijke
Verslaafde
Verslaafde

Trouwdatum: 02-08-2008

TrouwTELLER: 66 dagen geleden getrouwd!

BerichtGeplaatst: Di Jun 03, 2008 10:47 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Het niet-traditionele bij ons is dat we niet voor de kerk trouwen, maar een eigen viering in elkaar steken die wordt voorgegaan door een goede vriend van ons zodat het echt een hele persoonlijke plechtigheid wordt. De rest van de dag ziet er ongeveer zo uit:
De avond ervoor gaat Jan bij zijn ouders slapen en ik blijf in ons huis. Mijn getuige houdt me daar dan gezelschap.
's ochtends komt de kapster aan huis haar en make-up verzorgen van mij, mijn getuige, mijn moeder en grootmoeder.
Mijn ventje komt mij dan ophalen en samen vertrekken we met heel de suite in het buske richting stadhuis waar dan de wettelijke trouw plaatsvindt.
Na het wettelijke gedeelte volgt een kleine receptie voor de suite, waarna wij onze biezen pakken en fotootjes gaan laten nemen. Voor 's middags voorzien we bij goed weer een pick-nick voor ons tweetjes (superidee van onze ceremoniemeester).
Tijdens de middagreceptie worden onze collega's en zakenpartners uitgenodigd.
's avonds hebben we dan nog de avondreceptie die gevolgd wordt door onze persoonlijke plechtigheid en het avondfeest (diner gevolgd door openingsdans enz dus heel traditioneel)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog
Bump up your
thread in Bumpal
Kathy
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Trouwdatum: 30-08-2008

TrouwTELLER: nog 38 dagen

BerichtGeplaatst: Wo Jun 11, 2008 11:41 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik hou niet van dat traditionele gedoe, dus ik denk dat het bij ons eerder rebels is.

Wat is er niet traditioneel:
We wonen al 7,5 jaar samen
Ik heb mijn vriend ten huwelijk gevraagd
We slapen samen: altijd, dus zeker voor de trouw
Geen trouw voor de Kerk
Wij trouwen in een oud fabriekspand waar we zelf voor een lounge-inrichting zorgen
Wij hebben geen suite of iets dergelijks
We komen naar daar in een old timer Fiat (zo 1tje waar de deuren aan de voorzijde zitten zoals bij Mr Bean) en IK ben de chauffeur (das in het dagelijks leven ook, mijn vriend heeft geen rijbewijs)
Mijn kleed is 75% rood met knalrode schoenen
Geen ringen
Geen zittend eten, maar een walking dinner met enkele zitplaatsen voor het oudere publiek, voor de rest statafels en lounge zithoeken
Geen traditionele huwelijksfeestmuziek, maar DJ van Café d'Anvers
Eerst wilden we geen openingsdans, maar dat zullen we nu toch doen, maar wordt allesbehalve traditioneel
Ik zal speechen op het avondfeest en mijn vriend zal dat niet doen (dacht dat dat vaak door de bruidegom gedaan werd en de bruid daar zo een beetje dom glimlachend naast zat, maar dat kan ook eigen zijn aan de huwelijken waar wij naartoe geweest zijn).

Wat is er wel traditioneel: het feit dat wij nog trouwen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Bump up your
thread in Bumpal
Kathy
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Trouwdatum: 30-08-2008

TrouwTELLER: nog 38 dagen

BerichtGeplaatst: Wo Jun 11, 2008 12:01 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Het enige waar ik een beetje 'bang' voor ben, is de reactie van sommige van mijn vriend zijn familieleden. Dat het feest zal zijn wat het is, is eigenlijk 100% onder mijn impuls. Ik houd ab-so-luut niet van dat traditionele gedoe, ik heb er zelfs een regelrechte hekel aan. Mijn ouders zijn beiden ook zeer traditioneel. Het feest is niet zoals zij het zouden willen, maar het was my way of no way, maar zij kennen mij en zijn dus een beetje voorbereid (hoewel het niet naar hun zin is). De familie van mijn vriend zijn echter oertraditionale uptight rich people. Echt van die snobs pur sang. En als het hen niet aanstaat, zeggen ze dat ook. Bv. mijn vriend zijn broer is een jaar geleden getrouwd en blijkbaar hadden zij een deel van de familie niet uitgenodigd (enkel tantes en nonkels, geen neefjes en nichtjes). Het eten was zelfbediening buffet en zeker geen haute cuisine. Zij hadden er bewust voor gekozen een klein feest te geven, alles samen was er misschien 60 man. Een aantal van die nonkels zijn naar mijn toekomstige schoonbroer gegaan met de mededeling dat ze dat niet zouden vergeten dat hun kinderen niet waren uitgenodigd en dat het eten op niet veel trok en dat dat toch geen trouwfeest was, maar een regelrechte schande (op een zeer agressieve manier).

Nu voor de commentaar ben ik niet bang, maar ik ben niet echt een diplomaat, maar zeg nogal snel (te snel) wat ik denk. Als 1 van die nonkels naar mij komt en zo'n dingen begint te zeggen, zou het wel eens kunnen dat ik antwoord: "Het is mijn trouwfeest en niet dat van u en als het u niet aanstaat, bol het dan af". Of iets in die aard.
Terug naar boven
Bump up your
thread in Bumpal
Fraisje
Verslaafde
Verslaafde

Trouwdatum: 01-08-2008

TrouwTELLER: 67 dagen geleden getrouwd!

BerichtGeplaatst: Wo Jun 11, 2008 12:12 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Awel Kathy, ik vind dat sjiek dat jij dat doet!
Moest ik het geld ervoor hebben, had ik het ook zelf willen doen, maar bij bepaalde dingen waarvoor wij gekeken hebben kwam dat even duur uit of bij een feestzaal en dan moet je nog alles zelf doen. Komt nog bij dat mn ventje geen buffet wou, maar "echt eten" (en buffet is nochtans zo lekker, voor mij mocht t zelfs e BBQ zijn). Dus dan zijn we maar voor een feestzaal gegaan.
Dat loungeidee zou ik ook volledig zien zitten, zo modern.

Wat ik wel "traditioneel" wou is een openingsdans en een dessertbuffet, ik ben gewoon een hopeloze romanticus en een zoetekauw!
Ringen zijn er bij ons nu wel, maar ik vind dat niet per sé traditioneel, ik draag in het gewone leven altijd al ringen en vond een trouwring daar wel bij passen.

Wij trouwen ook alleen voor de wet, dus dat is niet traditioneel, maar ik wil het wel een beetje romantisch. Mn ventje is dat totaal niet, dus ik krijg in het dagelijks leven weinig bloemen en zo, maar dat neem ik hem niet kwalijk. Maar dan wil ik die dag wel iets extra romantisch hebben.

Ivm jouw familie. Het zou heel jammer zijn moesten ze op de dag zelf opmerkingen maken. Het zou toch om jullie moeten gaan, niet om wat heel de familie wil. Zolang jullie samen overeenkomen en gelukkig zijn, dat is wat telt, niet?
Dusja, ik hoop dat ze het niet zullen doen, maar als dat al eens eerder gebeurde is de kans natuurlijk groter van wel. Als je het zelf kunt relativeren en toch proberen van je een beetje in te houden (alhoewel als zij mogen spuien, jij dat in principe ook moet kunnen), dat je toch nog een leuke dag kunt hebben.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog
Bump up your
thread in Bumpal
Rieneke
Verloren geval!
Verloren geval!

Trouwdatum: 25-10-2008

TrouwTELLER: nog 18 dagen

BerichtGeplaatst: Wo Jun 11, 2008 12:14 pm    Onderwerp: trouwpolls Reageren met citaat

Ha een bruidje met haar op haar tandeNn . En commentaar goed of slecht dat krijg je altijd, sommige mensen zijn nu eenmaal niet voor vernieuwing. Ons boma verstaat niet waarom ons dochter voor de kerk huwt, zij maakt daar een probleem van. Wij niet het is hun keuze. En alle keuzes die ze maken naar aanloop van hun huwelijksdag die steunen we en zijn er vragen dan stellen we die. Het is een traditioneel huwelijk en was het anders dan was da voor ons ook goe. Geen probleem.
Daarom Kathy, tis gemakkelijker gezegd dan gedaan, trek het je niet aan. Het is jullie huwelijksdag, in het rood, blauw, zwart of wit, traditiooneel of vernieuwend. Je zal zeker schitteren.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog Website bekijken
Bump up your
thread in Bumpal
Kris
Verloren geval!
Verloren geval!

Trouwdatum: 29-08-2008

TrouwTELLER: nog 39 dagen

BerichtGeplaatst: Wo Jun 11, 2008 12:24 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hey Kathy, je gaat alleszins een origineel feest hebben! het moet niet altijd hetzelfde zijn he.

Bij ons zijn ongeveer alle traditionele elementen aanwezig, maar op een niet-traditionele manier misschien wel. Ons idee was een los, informeel en gezellig feest, zonder al te veel gedoe.

We zijn al 6,5 jaar samen, waarvan 4 jaar samenwonen en hebben onlangs een huis gekocht. Mijn kleed is ook niet het traditonele ('k wil liever nog geen details zeggen wegens mogelijke nieuwsgierige vriendinnen), we hebben lang getwijfeld om geen openingsdans te doen. we hebben geen vijfgangen menu zoals dat nog wel eens geserveerd wordt op trouwfeesten, we gaan niet thuis gaan slapen, geen bruidskindjes, niet voor de kerk trouwen, we hebben eigenlijk aan elkaar gevraagd om te trouwen, geen trouwvervoer maar onze eigen auto, ons huwelijk wordt niet aangekondigd door de ouders (zie je toch nog vaak op de uitnodigingen) en zo nog wel een aantal dingen.

Ik vind het wel leuk om te lezen dat er hier zoveel verschillende meningen zijn ivm de invulling van een trouwfeest. Veel dingen zou ik zelf niet kiezen, maar ik vind het wel fijn om te horen dat dat voor iemand anders helemaal zijn/haar ding is.

Ivm de familie van je vriend: dat lijken me niet de gemakkelijkste mensen! Moest ik van jou zijn en er komt commentaar, dan zou ik ze mijn breedste glimlach geven en zeggen wat een zalig feest is dit toch! Het is hun gemis als het hen niet aanstaat.
Terug naar boven
Bump up your
thread in Bumpal
Lien
Verslaafde
Verslaafde

Trouwdatum: 23-05-2009

TrouwTELLER: nog 228 dagen

BerichtGeplaatst: Wo Jun 11, 2008 1:27 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ons feest is grotendeels traditioneel met een hoop speciale accenten.

We trouwen voor de kerk en voor de wet. We hebben een partybus als huwelijksvervoer. We hebben wel een suite, maar ze zullen niet als 'suite' binnenkomen. We willen de kerkgangers zelf begroeten aan de deur. Dus geen ceremonieel gedoe.
Ons feest is een gewoon feest met een menu en een dessertenbuffet. We nodigen onze vrienden uit op het dansfeest, dus vanaf het dessertenbuffet. We hopen op een hoop ambiance na onze speciale openingsdans (twee delen, met een special act).
Ik ben er nu al zeker van dat ik op voorhand niet ga thuisslapen, en mijn kleed hoeft ook niet persé geheim te blijven.
Terug naar boven
Bump up your
thread in Bumpal
Vanessa en kristof
Verslaafde
Verslaafde

Trouwdatum: 27-06-2009

TrouwTELLER: nog 263 dagen

BerichtGeplaatst: Wo Jun 11, 2008 1:39 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Voor ons is het ook een vrij traditioneel huwelijk.
Slapen doen we wel niet apart.
Maar wij gaan met koets en huifkar, trouwen voor gemeente en kerk.
Alle mannen in de suite met zelfde kostuum aan,
We hebben een dessertbuffet én een bruidstaart.
Dus toch traditioneel voor ons.
Bump up your
thread in Bumpal
Elke
Verslaafde
Verslaafde

Trouwdatum: 07-03-2009

TrouwTELLER: 151 dagen geleden getrouwd!

BerichtGeplaatst: Wo Jun 11, 2008 3:23 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Bij ons is het een mengeling van traditioneel en niet-traditioneel.
Traditioneel:
* we trouwen voor wet en kerk
* uitgebreid diner en dessertenbuffet
* openingsdans
* trouwauto voor ons (waren we eerst niet van plan, maar toen we gingen kijken, waren we beiden verkocht)
Niet-traditioneel:
* geen kostuums voor suite (voor mijn part komen ze in jeans)
* niet thuis slapen
* geen volgwagens voor de suite

De rest is allemaal nog niet ingevuld, dus daar kunnen we alle kanten op.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog
Bump up your
thread in Bumpal
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    ik-trouw.org Forumindex -> Trouwpolls Tijden zijn in GMT
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

Ga naar: