| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Diane Superposter

|
Trouwdatum: 17-05-2008
TrouwTELLER: nog 143 dagen |
|
Geplaatst: Di Apr 15, 2008 5:44 pm Onderwerp: Rent a priest - Norbert Bethune |
|
|
Hallo,
wij gaan een persoonlijke viering hebben met Norbert Bethune.
Ik heb er al heel veel positief van gehoord, en ons gesprek met hem was heel leuk en geruststellend dat het een toffe viering wordt.
Heeft er nog iemand ervaring met zo'n viering?
Groetjes,
Diane |
|
| Terug naar boven |
Bump up your thread in Bumpal
|
 |
Moira Nieuwkomer

|
Trouwdatum: 01-05-2009
TrouwTELLER: 206 dagen geleden getrouwd! |
|
Geplaatst: Wo Apr 23, 2008 11:24 am Onderwerp: |
|
|
Mijn vriendin is zaterdag 12 april getrouwd met rent-a-priest en zij hadden ook Norbert Bethune als priester.
Ik wil jullie helemaal niet ongerust maken, maar het koppel was er helemaal niet tevreden over. En ik moet zeggen dat het voor de 'toeschouwers' ook geen aangename viering was. Hij heeft zijn teksten letterlijk afgelezen van de mail die het koppel hem gestuurd had (je weet wel, de antwoorden op zijn vragen) en heeft niet eens de moeite genomen om iets aan de formuleringen te doen of het persoonlijker te maken voor hen. Ik vond hem heel droog en weinig geanimeerd.
Aan de andere kant moet ik er dan wel zeggen dat mijn vriendin, vlak voor de viering, nog woorden gehad heeft met hem over een stel kaarsen dat hij had meegebracht en zij denkt dat doordat zij zo nerveus was en daardoor misschien haar toon van haar woorden niet zo vriendelijk, dat hij daarom ook niet het beste van zichzelf heeft gegeven.
Ik denk dat als je een zeer persoonlijke viering wilt, je er dan toch ietske meer tijd gaat in moeten steken dan zij en misschien toch een keertje of 2 met die priester zou moeten gaan praten.
Ik vind het op zich wel een leuke keuze om een persoonlijke viering te houden. Wij gaan zelf ook opteren voor iets alternatievers : een keltische handfasting. Een vriendin van mij is een priesteres en zij zou voor ons de ceremonie leiden, persoonlijker kan haast niet!!!
Ik hoop dat alles voor jullie van een leien dakje loopt!
Moira _________________ Bridzilla in wording... |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Diane Superposter

|
|
Geplaatst: Wo Apr 23, 2008 11:42 am Onderwerp: |
|
|
Oeps spijtig voor je vriendin. Ik heb tot nu toe alleen maar positieve ervaringen van hem gehoord. Maar hadden zij dan geen persoonlijk gesprek gehad met hem? Wij zijn bij hem geweest en hadden een gesprek van 3 uur! Maar misschien dat hij inderdaad "viesgezind" was door de woorden vooraf. Ik heb dat met mijn eerste huwelijk met de priester in de kerk gehad, en hij had echt van onze viering bijna een begrafenis gemaakt. Het zou niet mogen, maar sommige mensen reageren misschien zo.
Ik ben er eigenlijk wel gerust in, omdat hij al dikwijls in de feestzaal geweest is waar wij gaan, en het is op aanraden van de uitbater (we kennen hem persoonlijk) dat we Norbert Bethune gevraagd hebben.
Het enige negatieve dat ik tot nu toe heb gehoord, is dat hij op het einde van de viering even praat over zijn goede doelen waar hij geëngageerd is.
Groetjes
Diane |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Diane Superposter

|
|
Geplaatst: Vr Mei 23, 2008 6:27 am Onderwerp: |
|
|
Hier dus even een verslagje van onze viering met Norbert.
Het was super! De kers op de taart! Heel persoonlijk en zowel emotioneel als soms grappig. Alle mensen waren heel tevreden en praten er nog over.
Spijtig voorval voor je vriendin (misschien hangt er ook heel veel van af hoe je als bruidspaar de mensen zelf benadert...), maar ik moet zeggen dat het bij ons echt super was. Het was echt genieten!! Een aanrader voor iedereen!
Wat ik ook niet begrijp, is dat je vriendin problemen maakt over kaarsen die hij meebrengt??????? |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Karen. Regelmatige bezoeker

|
Trouwdatum: 02-08-2008
TrouwTELLER: 66 dagen geleden getrouwd! |
|
Geplaatst: Zo Jun 29, 2008 5:52 pm Onderwerp: |
|
|
Je moet wel weten ..
Als ge met een rent a priest huwt..
da het dus niet echt is hé !
Dat heeft mijn pastoor me gezegt ..
Dat ge dan eil niet voor het christelijk huwelijk getrouwd bent.. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Ling Regelmatige bezoeker

|
Trouwdatum: 05-07-2008
TrouwTELLER: 94 dagen geleden getrouwd! |
|
Geplaatst: Zo Jun 29, 2008 5:58 pm Onderwerp: |
|
|
Een huwelijk met rent-a-priest en aanverwanten is wel een katholiek huwelijk (als je voor een sacrament kiest ipv een zegening), maar niet rooms-katholiek (zoals in de kerk). Ik denk dat de mensen die hiervoor kiezen zich daar wel bewust van zijn. Voor bv. een 2de huwelijk is dit dan ook een zeer mooi alternatief.
Wijzelf wilden ook een persoonlijke viering, maar niet in een kerk en hebben voor 'de goede herder gekozen'.
Voor ons is dat dus ook 'echt'. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Diane Superposter

|
|
Geplaatst: Ma Jun 30, 2008 6:12 am Onderwerp: |
|
|
Het was een tweede huwelijk voor ons beiden, dus trouwen in de kerk was voor ons geen optie. En ik moet zeggen dat ik de viering met Norbert stukken emotioneler en mooier vond dan in de kerk.
Het maakt niet uit dat dit huwelijk niet "echt" is voor de kerk, uiteindelijk zijn wij totaal geen kerkgangers...
Dit was echt een heel persoonlijke viering. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|