Citytrip? Weekendje weg? Google Zwanger van een meerling?

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen  BlogsBlogs   

1 augustus 2008

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    ik-trouw.org Forumindex -> Wie trouwt er op
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
nadia
Verslaafde
Verslaafde

Trouwdatum: 20-09-2008

TrouwTELLER: nog 17 dagen

BerichtGeplaatst: Vr Mei 16, 2008 7:41 am    Onderwerp: Reageren met citaat

jullie trouwen toch niet met de intensie van uit mekaar te gaan...
hier is het gewoon van ons beiden, niets van jou of van mij
ik denk dat daar op den duur problemen van komen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog MSN Messenger
Bump up your
thread in Bumpal
Eline
Verloren geval!
Verloren geval!

Trouwdatum: 05-09-2008

TrouwTELLER: 32 dagen geleden getrouwd!

BerichtGeplaatst: Vr Mei 16, 2008 8:04 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Hey

@ Fraisje
Is het niet mogelijk om een clausule op te nemen dat bvb bij vreemdgaan dus jij van hem weg dat zijn zaak er niet toe doet
En als hij vreemdgaat dan doet zijn zaak er wel toe.

Misschien iets in die richting zoeken en aan de notaris raad vragen

Wij moeten ook nog langs gaan en vanons zal het ook een hele boterham en bevalling zijn, zelf hebben we er al goed over nagedacht en weten we wat we willen we hebben 3 senario's maar we weten niet of die kan volgens de wetgeving dus dat zullen we nog eens moeten uitzoeken

@ Nadia
Zoals fraisje zelf zegt het is de bedoeling bij elkaar te blijven, maar het moet zeker geregeld en goed geregels zijn, en regegeling moet zo zijn dat ieder zich er goed bij voelt en elke situatie
Want niemand kan in de toekomst kijken en als er scheiding aan te pas komt is zo een document wel handig want over geld wordt altijd ruzie gemaakt, dus hoe beter dit geregeld is hoe insteressanter voor iedereen en zeker als er kinderen.
Want een vechtscheiding is echt niet plezant voor niemand en de oorzaak is altijd geld

dus Fraisje heeft gelijk, en dit betekend zeker niet dat hier problemen van komen het is juist om problemen in de toekomst te vermijden.

groetjes ELine
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Bump up your
thread in Bumpal
Fraisje
Verslaafde
Verslaafde

Trouwdatum: 01-08-2008

TrouwTELLER: 67 dagen geleden getrouwd!

BerichtGeplaatst: Vr Mei 16, 2008 8:44 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Eline, jij slaat de nagel op de kop, dat is idd onze bedoeling.
We komen zelf beiden uit een gebroken gezin. Mijn ouders zijn gescheiden toen ik elf was en zijn ouders toen hij al uit huis was.
En aangezien we in onze omgeving veel vechtscheidingen zien gebeuren en wat er dan gebeurt met verdeling en mensen die een lening moeten aangaan om de ander te kunnen uitbetalen, ...

Dat willen wij dus nu voorkomen, omdat je idd niet in de toekomst kan kijken. Voor mij zou alles idd wel van elk de helft mogen zijn, maar daar gaat hij (nu nog) niet mee akkoord, omdat hij de tijd en energie in zijn zaak steekt en ik niet (als je het letterlijk neemt dan, want ik help dus wel met andere dingen te doen).

Wat voor mij ook heel belangrijk is, is dat als t met zn zaak mis zou gaan (waar we uiteraard ook niet vanuit gaan) is dat ze dan niet aan onze privédingen kunnen, dat ze dus bvb ons huis niet kunnen aanslaan, want dat is voor de helft van mij.

Enfin, hij zei wel dat hij wil wachten tot we het voorstel in handen hebben, omdat we nu maar half weten hoe of wat het betekent, mr ik zit er nu ff mee en hij wil er nog niet over praten. Vandaar dat ik hier es wou luisteren of er iemand ervaring heeft hierin.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog
Bump up your
thread in Bumpal
B'tje
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Trouwdatum: 30-08-2008

TrouwTELLER: nog 38 dagen

BerichtGeplaatst: Vr Mei 16, 2008 9:13 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Dag Fraisje,
Wij gaan waarschijnlijk met hetzelfde stelsel als jullie werken: scheiding van goederen (ten opzichte van eventuele schuldeisers) met een alsof beding van gemeenschap van goederen (tussen ons onderling). Wij zijn beiden zelfstandige, en zitten ook nog te twijfelen over wat te doen bij een eventuele echtscheiding (brr, vreselijke gedachte, maar in zo'n contract moet je met alle opties rekening houden he). Waarschijnlijk gaan we het alsof beding uiteindelijk wel laten spelen bij zowel echtscheiding als overlijden. Uiteindelijk leef je samen en indien één van beide partners meer verdient, is dat waarschijnlijk inderdaad het gevolg van het feit dat de andere partner een beetje minder tijd in haar/zijn eigen carrière heeft gestoken om meer tijd te hebben om voor het gezin te zorgen. Als je samen voor deze oplossing kiest, vind ik in principe niet dat je dit dan tegen je partner moet kunnen gebruiken op het moment dat het om één of andere reden niet meer zo goed gaat... maar ja, ik begrijp de moeilijke keuze, zoals gezegd zijn wij er ook nog niet helemaal uit Smile
Veel groetjes!
PS Je moet zeker niet twijfelen extra uitleg te vragen aan de notaris als het nog niet allemaal duidelijk is wanneer jullie het ontwerp krijgen. Die mensen zijn er om klaar en duidelijke uitleg te geven. Uiteindelijk is het een belangrijk contract dat je tekent he!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Bump up your
thread in Bumpal
Fraisje
Verslaafde
Verslaafde

BerichtGeplaatst: Vr Mei 16, 2008 9:21 am    Onderwerp: Reageren met citaat

B'tje bedankt, zo heet het idd.
Wij zitten dus in een gelijkaardige situatie als die van jullie.
Hopelijk komen we er samen uit zodat we beiden gelukkig zijn met de keuze die we nu maken.
Terug naar boven
Bump up your
thread in Bumpal
ingetje
Verslaafde
Verslaafde

BerichtGeplaatst: Za Mei 17, 2008 9:39 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Oei, daar hebben wij nog helemaal niet aan gedacht Embarassed maar misschien moeten we het toch eens doen... Het overval mij nu eigenlijk wat, moet er eens over nadenken. Mijn ventje is ook zelfstandig, op dit moment ben ik nog student ( is dus vrij duidelijk nu wie er meer verdiend Wink )
Ik weet dat het aan de ene kant wel verstandig is om zoiets te regelen, maar toch jammer eigenlijk hé dat zoiets moet in een periode als dit Confused Maar er zal niks anders opzitten zeker...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog MSN Messenger
Bump up your
thread in Bumpal
ingetje
Verslaafde
Verslaafde

BerichtGeplaatst: Za Mei 17, 2008 9:41 am    Onderwerp: Reageren met citaat

@ Fraisje, ja idd, trippel voorbereidingen, plus eindwerken en eindeexamens... Confused Hoop dat het vlug eind juni is, dan is al de rest voorbij en hoef ik mij alleen nog maar met de trouw bezig te houden.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog MSN Messenger
Bump up your
thread in Bumpal
ingedinge
Nieuwkomer
Nieuwkomer

BerichtGeplaatst: Wo Jun 04, 2008 9:09 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hey bruidjes,

Alles goed met jullie.
Nog 58 dagen te gaan,het begint te korten.
En de stress begint ook al te komen. Very Happy
De uitnodigingen zijn de deur uit en nu is het wachten op de bevestigingen.
Normaal eind deze maand mijn eerste pas,eindelijk!
Begin juli gaan we er nog eens even tussenuit naar de Ardennen,gaan ontstressen. Wink
Hoe zit met jullie voorbereidingen en zenuwtjes.

Groetjes Inge
www.ingeengizmo.bruiloftsite.nl
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Bump up your
thread in Bumpal
Marijke
Verslaafde
Verslaafde

Trouwdatum: 02-08-2008

TrouwTELLER: 66 dagen geleden getrouwd!

BerichtGeplaatst: Do Jun 05, 2008 7:23 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ingedinge,

Wij trouwen een dagje later dan jullie. Maar ook hier begint de stress al te komen hoor. Uitnodigingingen nog niet verstuurd. We wachten vol spanning op de proefdruk. Tweede pas van mijn kleed is op 26 juni in de namiddag en in de voormiddag ga ik dan voor mijn proefmake-up en proefkapsel.
Gisteren hebben de heren hun kostuums gekozen. Mijn ventje heeft ook zijn kostuum gekozen maar ik heb zo het gevoel dat hij nog een beetje twijfelt en dat hij volgende week nog eens alleen gaat passeren (ze huren allemaal hun kostuum dus denk wel dat hij het zijne nog kan inruilen als hij echt niet tevreden is).
Morgen een halve dag vakantie genomen om een aantal trouwringen te gaan passen die we mooi vinden. Als we weten welke ons het mooiste past kunnen we 's avonds terecht bij onze juweelontwerpster die dan een ontwerpje maakt in de zin van de ringen die we mooi vinden. 'k ga haar ook morgen vragen de juweeltjes voor mijn kleed te ontwerpen. maar aangezien ze mijn kleed wil zien en ik het pas de laatste week voor de trouw meekrijg wanneer zij met vakantie is, ga ik haar proberen vragen om mee te gaan naar de tweede pas.
Zaterdag en zondag is mijn vrijgezelle week-endje. Jan vertrekt al vrijdag, maar dat weet ie nog niet (ze gaan hem kidnappen).
Voor de rest regelen we nog een proefdiner met de zaal, maar volgens de eigenaar is daar tijd genoeg voor.
Er moet nog heel veel gebeuren. Maar wij zijn dan ook last-minute mensjes. Denk wel dat de grote stress-piek nog moet komen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog
Bump up your
thread in Bumpal
vivke27
Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker

BerichtGeplaatst: Do Jun 05, 2008 7:24 am    Onderwerp: Reageren met citaat

oh nie te doen he, nu begin ik er ook naar te verlangen, wacht ook op het telefoontje voor de eerste pas !!! en volgende week mogen we waarschijnlijk onze ringen ophalen.
Terug naar boven
Bump up your
thread in Bumpal
Fraisje
Verslaafde
Verslaafde

BerichtGeplaatst: Di Jun 17, 2008 7:18 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Dames, nog geen stress voor de grote dag?
Tis nog 45 dagen, da begint echt te korten hé, nog anderhalve maand.

Wij hebben ondertussen dus onze ringen, de bevestigingen van de uitnodigingen beginnen binnen te lopen (joepie), we gaan vrijdag normaal onze reispassen voor Mauritius aanvragen (pasfoto's zijn vorige vrijdag gemaakt en ben voor de eerste keer content van de foto), we moeten nog es praten over het huwelijkscontract (wat gaan we nu doen) en ben volop teksten aan het samenrapen voor de ceremonie zodat deze ook vorm kan beginnen krijgen.

Binnenkort wordt t heel druk op mn werk, dus ik ga hier wat minder kunnen komen vrees ik en ga jullie heel hard missen! Hopelijk kan ik begin juli nog wel ff langskomen en zeker vanaf mn verlof (21/07).
Terug naar boven
Bump up your
thread in Bumpal
ingedinge
Nieuwkomer
Nieuwkomer

BerichtGeplaatst: Di Jun 17, 2008 7:53 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Hey,

Ja de stress begint hier ook stilaan te komen.
Donderdag mijn eerste pas samen met mijn proefkapsel.
Ik verlang er al naar hoor.
Nu nog wachten op een telefoontje voor onze ringen.
Begin juli gaan we er nog even tussen uit naar de Ardennen.
Op 12 juli is mijn vrijgezellenavond geplant,er staat we wat te wachten denk ik.
Alles is nu bijna zo goed als geregeld,nog zo wat van die kleine dingetjes.
Geniet nog verder van jullie voorbereidingen.

Groetjes
Very Happy
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Bump up your
thread in Bumpal
vivke27
Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker

BerichtGeplaatst: Di Jun 17, 2008 9:54 am    Onderwerp: Reageren met citaat

hoi,

vorige week woensdag proefmake-up gehad, is goedgekeurd

donderdag mochten we de ringen ophalen!! suuuuuuuuuuuuuuuper!!!! zitten ergens goed opgeborgen in een kluis, want moest ik ze hier thuis hebben , kzou ze constant willen aan doen:)

en net het super bericht gehad dat mijn trouwkleren binnen zijn dus ik ga vrijdag passen !!!!!!!!
Terug naar boven
Bump up your
thread in Bumpal
Marijke
Verslaafde
Verslaafde

Trouwdatum: 02-08-2008

TrouwTELLER: 66 dagen geleden getrouwd!

BerichtGeplaatst: Di Jun 17, 2008 10:18 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Stress begint ook hier de kop op te steken en dit vooral omdat onze uitnodigingen nog niet klaar zijn. We hopen op het einde van deze week. Heb ondertussen iedereen al het bericht gegeven dat ze niet hoeven te panikeren, maar een beetje geduld moeten oefenen voor de uitnodigingen. Enveloppen zijn vanavond binnen, dus kan ik me daarmee even zoet houden.
Volgende week donderdag heb ik proef-make-up en proefkapsel en mag ik mijn kleed nog eens aanpassen met bijbehorende juweeltjes... kijk er echt wel naar uit!

Nog veel voorbereidingsplezier! (en een stevige antistressbal Smile )
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog
Bump up your
thread in Bumpal
Fraisje
Verslaafde
Verslaafde

BerichtGeplaatst: Di Jul 08, 2008 9:57 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Voor mij nog minder dan een maand. De stress slaat nog niet letterlijk toe, mr ik ben heel moe. Twee erg zware weken achter de rug opt werk, nog twee weken te gaan voor ik verlof heb (deze en volgende week) en dan hopelijk nog de laatste details kunnen afwerken.

14/07 gaan we bij de notaris om het contract hopelijk te tekenen, we hebben nog een paar vragen. Mn ventje krijgt er ondertussen grijs haar van, vind het veel teveel rompslomp waar hij nu niet wil mee bezig zijn en ik maar proberen om ook voor hem (als voor mij) een goede oplossing te vinden. Niet simpel als één vd twee zelfstandig is.
Deze week moet ik proberen nog es bij mn kapster te geraken, om de details van de proef door te nemen en vrijdag nr mn vaste kapster om mn haar te kleuren (baleage).
En ik moet dringend nog eens bij een bloemist geraken om mn bruidsboeket te bestellen, sebiet lukt dat niet meer Confused

Toch al wat stress dus Very Happy
Terug naar boven
Bump up your
thread in Bumpal
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    ik-trouw.org Forumindex -> Wie trouwt er op Tijden zijn in GMT
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Pagina 2 van 7

Ga naar: