Citytrip? Weekendje weg? Google Zwanger van een meerling?

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen  BlogsBlogs   

Onze verloofdenbezinning :)

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    ik-trouw.org Forumindex -> De ceremonie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Laura
Verslaafde
Verslaafde

Trouwdatum: 11-07-2009

TrouwTELLER: nog 277 dagen

BerichtGeplaatst: Zo Apr 27, 2008 7:40 pm    Onderwerp: Onze verloofdenbezinning :) Reageren met citaat

Hey

Wij zijn vandaag op verloofdenbezinning geweest. Ik vond het wel leuk. Het was in de Abdij van Grimbergen en er waren nog zo'n 9 koppels ongeveer.

De voormiddag begon met werken binnen de relatie. Dan moest je vragen oplossen van hoe je denkt dat je partner de alledaagse dingen doet, wat zijn waarden zijn en wat hij verwacht van een huwelijk. En dan moet je dat vergelijken en in de groep zeggen wat je bevindingen zijn.

Smiddags kregen we dan soep en broodjes.

In de namiddag kwam er dan een pater die ons eerst rond de abdij leidde. Daarna gaf hij ons raad over het verloop van de misviering en het opstellen van de misboekjes.

Ik vond het allesinds een leuke ervaring. Ik wilde dit eventjes aan jullie kwijt, misschien dat er nog mensen zijn die dit hebben gedaan en mss ook vandaag in Grimbergen??

Groetjes, Laura
www.lauraenkoenraad.bruiloftsite.nl
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog Website bekijken MSN Messenger
Bump up your
thread in Bumpal
Kathy
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Trouwdatum: 30-08-2008

TrouwTELLER: nog 38 dagen

BerichtGeplaatst: Di Jun 10, 2008 1:56 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Verloofdenbezinning Rolling Eyes ge meent het of wat?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Bump up your
thread in Bumpal
Lien
Verslaafde
Verslaafde

Trouwdatum: 23-05-2009

TrouwTELLER: nog 228 dagen

BerichtGeplaatst: Di Jun 10, 2008 2:02 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ah super! ik wou dat ook doen, maar mijn vriend is daar niet echt voor te vinden. Misschien kan ik hem overtuigen met je verslagje Smile
Terug naar boven
Bump up your
thread in Bumpal
Rieneke
Verloren geval!
Verloren geval!

Trouwdatum: 25-10-2008

TrouwTELLER: nog 18 dagen

BerichtGeplaatst: Di Jun 10, 2008 3:14 pm    Onderwerp: de ceremonie Reageren met citaat

In "onze tijd" deden ze dat ook al. Maar dat was dan wel een stuk of 5 avonden, 1 in de week. En de laatste avond was er een "levensechte" film, de geboorte. Hebben wij toen wat afgelachen met de jongens. Eén voor één zag je ze buiten gaan, onpasselijk. Mannen toch!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog Website bekijken
Bump up your
thread in Bumpal
nadia
Verslaafde
Verslaafde

Trouwdatum: 20-09-2008

TrouwTELLER: nog 17 dagen

BerichtGeplaatst: Wo Jun 11, 2008 5:00 am    Onderwerp: Reageren met citaat

bij mijn eerste huwelijk heb ik dat ook gedaan,
en het leuke ervan was, dat ik een vriendin voor het leven ben tegengekomen daar Very Happy
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog MSN Messenger
Bump up your
thread in Bumpal
Sarah
Superposter
Superposter

Trouwdatum: 18-07-2008

TrouwTELLER: nog 81 dagen

BerichtGeplaatst: Wo Jun 11, 2008 6:06 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Wij hebben da nie gedaan.

Ik heb er papieren van gehad,maar een vriendin van mij heeft da ook gedaan,en zij werd er veroordeelt omdat ze al een kindje had, En die kritiek wou ik me besparen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog
Bump up your
thread in Bumpal
Diane
Superposter
Superposter

Trouwdatum: 17-05-2008

TrouwTELLER: nog 143 dagen

BerichtGeplaatst: Wo Jun 11, 2008 7:10 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Met mijn eerste huwelijk had ik dat ook niet gedaan, maar de pastoor heeft daar toen niet echt mee kunnen lachen denk ik, want onze huwelijksmis trok op niks! Pay back time zekers he.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen MSN Messenger
Bump up your
thread in Bumpal
Marijke
Verslaafde
Verslaafde

Trouwdatum: 02-08-2008

TrouwTELLER: 66 dagen geleden getrouwd!

BerichtGeplaatst: Wo Jun 11, 2008 7:28 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Sommige pastoors kunnen inderdaad moeilijk doen over bezinningen. Nu trouwen wij wel niet voor de kerk, maar toen ik mijn plechtige communie moest doen, moesten wij op bezinningsweek-end. Nu viel dat weekend net in het laatste weekend dat we naar de ardennen gingen en ik wou liever nog een laatste keer kattekwaad uitsteken in de bossen dan naar zo een bezinning te gaan. Kwaad dat dienen pastoor toen was! Man, man, kreeg zelfs een brief in de bus dat ik mijn plechtige communie niet mocht doen. Uiteindelijk heeft de moeder van een vriendje dat hetzelfde voorhad heel de situatie aangekaart bij het bisdom, is de pastoor op het matje geroepen en mochten we toch onze communie doen. Maar dienen pastoor was toch niet echt happy zenne Laughing
Maar bij het lezen van de andere berichtjes over pastoors hebben jullie allemaal toffe priesters, die niet gaan moeilijk doen of je al dan niet op verloofdenbezinning bent gegaan. En tenslotte is zo een bezinning voor de communie toch nog iets anders dan gezellig samen samenzitten met nog andere koppels die allemaal de grote stap gaan zetten. Lijkt me eigenlijk nog best gezellig.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog
Bump up your
thread in Bumpal
Laura
Verslaafde
Verslaafde

Trouwdatum: 11-07-2009

TrouwTELLER: nog 277 dagen

BerichtGeplaatst: Wo Jun 11, 2008 7:56 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik weet niet of wij de keuze wel hadden. Die zei gewoon dat we dat moesten doen en dat we dan maar eens nadien moesten langskomen om voorbeeldteksten te komen halen voor het misboekje.
We zaten daar nu niet meteen mee in, het was maar een dag en ik keek er zelfs ene uit. We hebben ons geen seconde afgevraagd of we dat niet zouden doen want ja, ik weet niet hoe die dat controleert.

Nu, ik vind mijne pastoor niet echt leuk. Ik kan nog steeds niet vergeten dat hij tijdens de voorereiding van mijn communie midden in de mis kwam zeggen dat we stil moesten zijn. maar langs de andere kant, als ik van anderen hoor ben ik blij dat deze wat jonger is en hopelijk niet moeilijk doet over vanalles en dat we gaan orgel moeten gebruiken enz.

Als je de kans dus hebt voor zo'n bezinning, doen zou ik zeggen. Je bent daar met vele andere verloofden en je kan er zoals hier op het forum met hen praten over de voorbereidingen enz
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog Website bekijken MSN Messenger
Bump up your
thread in Bumpal
miek
Verslaafde
Verslaafde

Trouwdatum: 21-03-2009

TrouwTELLER: nog 165 dagen

BerichtGeplaatst: Do Jun 12, 2008 8:31 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

lijkt me ook wel wat, hoor! gaan we zeker ook doen.
het lijkt me ook tof om eens een hele dag met zijn tweeën te kunnen praten over de serieuze kant van het huwelijk... want in t dagelijks leven maak je daar eigenlijk toch te weinig tijd voor vind ik... en op zo'n dag ben je wel verplicht!
Terug naar boven
Bump up your
thread in Bumpal
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    ik-trouw.org Forumindex -> De ceremonie Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

Ga naar: