| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| afvallen speciaal voor de trouw ? |
| Ja |
|
44% |
[ 13 ] |
| Nee |
|
55% |
[ 16 ] |
|
| Totaal aantal stemmen : 29 |
|
| Auteur |
Bericht |
L Superposter

|
Trouwdatum: 26-06-2009
TrouwTELLER: nog 292 dagen |
|
Geplaatst: Di Mei 20, 2008 5:20 pm Onderwerp: |
|
|
eline
dat is typisch bij dieten. soms vertraagt en stagneert het een beetje, en dan is het echt tanden bijten, en dan opeens schiet het weer naar beneden!è |
|
| Terug naar boven |
Bump up your thread in Bumpal
|
 |
ingetje Verslaafde

|
Trouwdatum: 01-08-2008
TrouwTELLER: 37 dagen geleden getrouwd! |
|
Geplaatst: Di Mei 20, 2008 5:53 pm Onderwerp: |
|
|
Hey eline, ik let ook de laatste 2 maand op mijn eten en zo en er is ook bij mij nog geen grammetje van af gegaan, best frustrerend soms hé  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
bubbeltje Regelmatige bezoeker

|
Trouwdatum: 06-09-2008
TrouwTELLER: 1 dag geleden getrouwd! |
|
Geplaatst: Vr Jun 06, 2008 12:14 pm Onderwerp: |
|
|
| Van zodra m'n schat mij ten huwelijk heeft gevraagd ben ik op dieet gegaan (weightwatchers). Het was ook echt wel nodig want ik was toch wel wat te zwaar. Ondertussen zijn we bijna een jaar verder en ben ik 13 kilo lichter en voel me beter dan ooit. Nu mag ik niet veel meer vermageren tot september anders wordt mijn kleed te groot maar na de trouw ga ik toch nog een kilo of 5 trachten kwijt te spelen |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kris Verloren geval!

|
Trouwdatum: 29-08-2008
TrouwTELLER: nog 9 dagen |
Geregistreerd op: 13 Mrt 2008 Berichten: 834 Woonplaats: Moerbeke-Waas
|
Geplaatst: Vr Jun 06, 2008 12:18 pm Onderwerp: |
|
|
| 13 kilo, goed gedaan hoor!! |
|
| Terug naar boven |
|
 |
L Superposter

|
Trouwdatum: 26-06-2009
TrouwTELLER: nog 292 dagen |
|
Geplaatst: Za Jun 07, 2008 6:50 am Onderwerp: |
|
|
amaai, dat is wel héél knap he! _________________ aftellen naar 26/6/09 en dan voor altijd samenzijn!!
http://leenenchristof.trouwen.com
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Eline Verloren geval!

|
Trouwdatum: 05-09-2008
TrouwTELLER: 2 dagen geleden getrouwd! |
|
Geplaatst: Ma Jun 09, 2008 1:07 pm Onderwerp: |
|
|
Whaaauuuuw Bubbeltje wat een prestatie,
ik kan het best geloven dat ge u nu super voelt.
groetjes ELine |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Muriel Regelmatige bezoeker

|
Trouwdatum: 16-05-2009
TrouwTELLER: nog 251 dagen |
|
Geplaatst: Wo Jun 11, 2008 8:58 am Onderwerp: |
|
|
aangezien ik heel wat overgewicht heb, ben ik al op dieet sinds januari. Ondertussen ben ik al 10 kilo kwijt, maar ik moet er nog 15 kwijt.
Het huwelijk is wel een stimulans. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Marijke Verslaafde

|
Trouwdatum: 02-08-2008
TrouwTELLER: 36 dagen geleden getrouwd! |
|
Geplaatst: Wo Jun 11, 2008 9:41 am Onderwerp: |
|
|
Hey Muriel,
Proficiat, je bent al bijna halverwege en dit op een paar maanden tijd. Een huwelijk is in dat geval wel de perfecte stimulans om je aan op te trekken als het even wat moeilijker gaat. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Eline Verloren geval!

|
Trouwdatum: 05-09-2008
TrouwTELLER: 2 dagen geleden getrouwd! |
|
Geplaatst: Wo Jun 11, 2008 10:49 am Onderwerp: |
|
|
Hey
proficiat Muriel
Het huwelijk is inderdaad een zeer goed stimulans, bij mij helpt het ook om het vol te houden want af en toe is het toch moeilijk zeker als het gewicht zo een week blijft hangen.
groetjes Eline |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kathy Nieuwkomer

|
Trouwdatum: 30-08-2008
TrouwTELLER: nog 8 dagen |
|
Geplaatst: Do Jun 12, 2008 12:15 pm Onderwerp: |
|
|
Opgepast met reductil. Reductil zou oorspronkelijk begonnen zijn aan de testing pipeline als mood elevator, anti-depressie dus. Als anti-depressivum bleek het niet goed te werken, maar 1 van de neveneffecten was een onderdrukking van het hongergevoel + nog vele (voor sommige mensen gevaarlijke) neveneffecten, wat maakt dat er eerst een aantal onderzoeken (bloeddruk, hart, cholesterol, ik geloof ook electrolytmeting) gedaan moeten worden vooraleer je het mag nemen. In reductil zitten wel nog steeds neuroleptica (waar ik persoonlijk geen voorstander van ben, tenzij niet anders mogelijk) wat er ook voor zorgt dat je niet van de ene op de andere dag mag stoppen met het innemen van reductil.
De pillen zijn populair onder het (spijtig genoeg steeds groeiende) eetstoornissenpubliekje waardoor een grote zwarte markt bestaat voor deze pillen. Koop in ieder geval NOOIT zo'n pillen via deze kanalen. Het gaat vaak om afgekeurde producties, vervallen pillen (is nog het minst erge), namaakpillen met gelijkaardige samenstelling, maar met mogelijks gevaarlijke additieven.
De meest gezonde, efficiënte, maar spijtig genoeg ook moeilijkste manier: voor eeuwig en altijd je leef- en eetgewoontes aanpassen.
Persoonlijk vind ik het gebruik van neuroleptica om af te vallen onverantwoord. Het zijn zeer 'drastische' pillen die - in my personal opinion - ook zouden moeten voorbehouden worden voor drastische problemen waar enkel neuroleptica een oplossing aan kunnen bieden. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kathy Nieuwkomer

|
|
Geplaatst: Do Jun 12, 2008 12:52 pm Onderwerp: |
|
|
@ Leentje: ik begrijp trouwens niet dat een huisarts sibutramine voorschrijft aan iemand die 71kg weegt en wat ik al helemaal niet begrijp is dat een diëtist hieraan meewerkt. Ik dacht dat diëtisten mensen kennis moesten bijbrengen over voedsel zodat ze zelf beter kunnen beoordelen wat te eten en wat beter te laten, mensen helpen en bijsturen bij het opmaken van een voedingsplan e.d. Ik dacht ook dat er in de medische wereld min of meer een consensus bestond dat het gebruik van sibutramine niet aan te raden is voor behandeling van overgewicht in de huisartsenpraktijk. Er zijn nog steeds geen duidelijke studies over de neveneffecten, maar wel duidelijk is dat wanneer er een studie gedaan wordt over de efficiëntie van sibutramine er telkens een grote uitval is van mensen die moeten stoppen omdat de neveneffecten dermate ernstig zijn dat het medisch niet meer verantwoord is verder te doen. Bovendien zijn er nog steeds studies gedaan over cerebrovasculaire ongelukken, hartinfarcten en de veiligheid op LT.
Sorry dat ik nogal 'schoolmeesterachtig' klink, maar het is een onderwerp dat me nogal nauw aan het hart ligt. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kris Verloren geval!

|
Trouwdatum: 29-08-2008
TrouwTELLER: nog 9 dagen |
Geregistreerd op: 13 Mrt 2008 Berichten: 834 Woonplaats: Moerbeke-Waas
|
Geplaatst: Do Jun 12, 2008 2:51 pm Onderwerp: |
|
|
Kathy, werk jij toevallig in de wereld van de klinische studies? Je kent er veel van.
Ik ben ook niet echt te vinden voor het gebruik van pillen om af te slanken, gezond eten en veel bewegen vind ik nog steeds het beste. Het gaat trager, maar het blijft. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kathy Nieuwkomer

|
|
Geplaatst: Do Jun 12, 2008 3:43 pm Onderwerp: |
|
|
Neen, werk niet in de geneeskundige sector. Ik heb een eigen zaak in verpakkingsmaterialen (totààl niet in geneeskundige sector, dus).
Mijn zus die me erg nauw aan het hart ligt, heeft al 7 jaar anorexia en talrijke opnames achter de rug. De verhalen en ervaringen die je daar hoort van patiënten, ex-patiënten en hulpverleners zijn vaak mind-blowing. Ik houd niet zo van een emotionele benadering van ziektes en verdiep me liever in de wetenschappelijk gestaafde verklaringen en achterliggende lectuur en wetenschappelijk onderbouwde (mogelijke) oplossingen, dit al gedurende 7 jaar, dus ik heb al veel gelezen  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
leentje Nieuwkomer

|
Trouwdatum: 06-09-2008
TrouwTELLER: 1 dag geleden getrouwd! |
|
Geplaatst: Do Jun 12, 2008 3:54 pm Onderwerp: |
|
|
| Kathy schreef: | Neen, werk niet in de geneeskundige sector. Ik heb een eigen zaak in verpakkingsmaterialen (totààl niet in geneeskundige sector, dus).
Mijn zus die me erg nauw aan het hart ligt, heeft al 7 jaar anorexia en talrijke opnames achter de rug. De verhalen en ervaringen die je daar hoort van patiënten, ex-patiënten en hulpverleners zijn vaak mind-blowing. Ik houd niet zo van een emotionele benadering van ziektes en verdiep me liever in de wetenschappelijk gestaafde verklaringen en achterliggende lectuur en wetenschappelijk onderbouwde (mogelijke) oplossingen, dit al gedurende 7 jaar, dus ik heb al veel gelezen  |
kathy voor een groot stuk geef ik je inderdaad gelijk, het zijn niet zomaar pillekes en ik ga dus elke maand op controle bij de dokter hiervoor. ik heb 2 jaar lang naar een diëtiste geweest en helaas nooit meer dan 3 kg afgevallen, maar steeds bijgekomen. bij was het probleem niet echt schandalig maar ik voelde me steeds minder gelukkig met mijn overtollige kilo's, ik ben dan ook niet groot (162 cm) en ja dan heb je overgewicht helaas want mijn bmi was 27
ik heb lang getwijfeld en neen mijn dokter en diëtiste zijn zeker geen voorstander maar ik moest een manier vinden om niet meer zo'n grote honger te hebben want ik at heel de dag door ,niet echt ongezond eten maar vooral veel te veel.
Ik ben hiermee nu heel gelukkig en zeker omdat ik bijna mijn streef gewicht heb.
ieder zijn manier maar ik denk dat een crach dieet nog veel ongezonder is |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|