Citytrip? Weekendje weg? Google Zwanger van een meerling?

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen  BlogsBlogs   

Afvallen of niet ???

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    ik-trouw.org Forumindex -> Trouwpolls
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

afvallen speciaal voor de trouw ?
Ja
44%
 44%  [ 13 ]
Nee
55%
 55%  [ 16 ]
Totaal aantal stemmen : 29

Auteur Bericht
L
Superposter
Superposter

Trouwdatum: 26-06-2009

TrouwTELLER: nog 292 dagen

BerichtGeplaatst: Di Mei 20, 2008 5:20 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

eline
dat is typisch bij dieten. soms vertraagt en stagneert het een beetje, en dan is het echt tanden bijten, en dan opeens schiet het weer naar beneden!è
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog
Bump up your
thread in Bumpal
ingetje
Verslaafde
Verslaafde

Trouwdatum: 01-08-2008

TrouwTELLER: 37 dagen geleden getrouwd!

BerichtGeplaatst: Di Mei 20, 2008 5:53 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hey eline, ik let ook de laatste 2 maand op mijn eten en zo en er is ook bij mij nog geen grammetje van af gegaan, best frustrerend soms hé Mad
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog MSN Messenger
Bump up your
thread in Bumpal
bubbeltje
Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker

Trouwdatum: 06-09-2008

TrouwTELLER: 1 dag geleden getrouwd!

BerichtGeplaatst: Vr Jun 06, 2008 12:14 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Van zodra m'n schat mij ten huwelijk heeft gevraagd ben ik op dieet gegaan (weightwatchers). Het was ook echt wel nodig want ik was toch wel wat te zwaar. Ondertussen zijn we bijna een jaar verder en ben ik 13 kilo lichter en voel me beter dan ooit. Nu mag ik niet veel meer vermageren tot september anders wordt mijn kleed te groot maar na de trouw ga ik toch nog een kilo of 5 trachten kwijt te spelen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Bump up your
thread in Bumpal
Kris
Verloren geval!
Verloren geval!

Trouwdatum: 29-08-2008

TrouwTELLER: nog 9 dagen

BerichtGeplaatst: Vr Jun 06, 2008 12:18 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

13 kilo, goed gedaan hoor!!
Terug naar boven
Bump up your
thread in Bumpal
L
Superposter
Superposter

Trouwdatum: 26-06-2009

TrouwTELLER: nog 292 dagen

BerichtGeplaatst: Za Jun 07, 2008 6:50 am    Onderwerp: Reageren met citaat

amaai, dat is wel héél knap he!

Terug naar boven
Bump up your
thread in Bumpal
Eline
Verloren geval!
Verloren geval!

Trouwdatum: 05-09-2008

TrouwTELLER: 2 dagen geleden getrouwd!

BerichtGeplaatst: Ma Jun 09, 2008 1:07 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Whaaauuuuw Bubbeltje wat een prestatie,
ik kan het best geloven dat ge u nu super voelt.

groetjes ELine
Terug naar boven
Bump up your
thread in Bumpal
Muriel
Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker

Trouwdatum: 16-05-2009

TrouwTELLER: nog 251 dagen

BerichtGeplaatst: Wo Jun 11, 2008 8:58 am    Onderwerp: Reageren met citaat

aangezien ik heel wat overgewicht heb, ben ik al op dieet sinds januari. Ondertussen ben ik al 10 kilo kwijt, maar ik moet er nog 15 kwijt.
Het huwelijk is wel een stimulans.
Terug naar boven
Bump up your
thread in Bumpal
Marijke
Verslaafde
Verslaafde

Trouwdatum: 02-08-2008

TrouwTELLER: 36 dagen geleden getrouwd!

BerichtGeplaatst: Wo Jun 11, 2008 9:41 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Hey Muriel,

Proficiat, je bent al bijna halverwege en dit op een paar maanden tijd. Een huwelijk is in dat geval wel de perfecte stimulans om je aan op te trekken als het even wat moeilijker gaat.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog
Bump up your
thread in Bumpal
Eline
Verloren geval!
Verloren geval!

Trouwdatum: 05-09-2008

TrouwTELLER: 2 dagen geleden getrouwd!

BerichtGeplaatst: Wo Jun 11, 2008 10:49 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Hey

proficiat Muriel
Het huwelijk is inderdaad een zeer goed stimulans, bij mij helpt het ook om het vol te houden want af en toe is het toch moeilijk zeker als het gewicht zo een week blijft hangen.

groetjes Eline
Terug naar boven
Bump up your
thread in Bumpal
Kathy
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Trouwdatum: 30-08-2008

TrouwTELLER: nog 8 dagen

BerichtGeplaatst: Do Jun 12, 2008 12:15 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Opgepast met reductil. Reductil zou oorspronkelijk begonnen zijn aan de testing pipeline als mood elevator, anti-depressie dus. Als anti-depressivum bleek het niet goed te werken, maar 1 van de neveneffecten was een onderdrukking van het hongergevoel + nog vele (voor sommige mensen gevaarlijke) neveneffecten, wat maakt dat er eerst een aantal onderzoeken (bloeddruk, hart, cholesterol, ik geloof ook electrolytmeting) gedaan moeten worden vooraleer je het mag nemen. In reductil zitten wel nog steeds neuroleptica (waar ik persoonlijk geen voorstander van ben, tenzij niet anders mogelijk) wat er ook voor zorgt dat je niet van de ene op de andere dag mag stoppen met het innemen van reductil.

De pillen zijn populair onder het (spijtig genoeg steeds groeiende) eetstoornissenpubliekje waardoor een grote zwarte markt bestaat voor deze pillen. Koop in ieder geval NOOIT zo'n pillen via deze kanalen. Het gaat vaak om afgekeurde producties, vervallen pillen (is nog het minst erge), namaakpillen met gelijkaardige samenstelling, maar met mogelijks gevaarlijke additieven.

De meest gezonde, efficiënte, maar spijtig genoeg ook moeilijkste manier: voor eeuwig en altijd je leef- en eetgewoontes aanpassen.

Persoonlijk vind ik het gebruik van neuroleptica om af te vallen onverantwoord. Het zijn zeer 'drastische' pillen die - in my personal opinion - ook zouden moeten voorbehouden worden voor drastische problemen waar enkel neuroleptica een oplossing aan kunnen bieden.
Terug naar boven
Bump up your
thread in Bumpal
Kathy
Nieuwkomer
Nieuwkomer

BerichtGeplaatst: Do Jun 12, 2008 12:52 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

@ Leentje: ik begrijp trouwens niet dat een huisarts sibutramine voorschrijft aan iemand die 71kg weegt en wat ik al helemaal niet begrijp is dat een diëtist hieraan meewerkt. Ik dacht dat diëtisten mensen kennis moesten bijbrengen over voedsel zodat ze zelf beter kunnen beoordelen wat te eten en wat beter te laten, mensen helpen en bijsturen bij het opmaken van een voedingsplan e.d. Ik dacht ook dat er in de medische wereld min of meer een consensus bestond dat het gebruik van sibutramine niet aan te raden is voor behandeling van overgewicht in de huisartsenpraktijk. Er zijn nog steeds geen duidelijke studies over de neveneffecten, maar wel duidelijk is dat wanneer er een studie gedaan wordt over de efficiëntie van sibutramine er telkens een grote uitval is van mensen die moeten stoppen omdat de neveneffecten dermate ernstig zijn dat het medisch niet meer verantwoord is verder te doen. Bovendien zijn er nog steeds studies gedaan over cerebrovasculaire ongelukken, hartinfarcten en de veiligheid op LT.

Sorry dat ik nogal 'schoolmeesterachtig' klink, maar het is een onderwerp dat me nogal nauw aan het hart ligt.
Terug naar boven
Bump up your
thread in Bumpal
Kris
Verloren geval!
Verloren geval!

Trouwdatum: 29-08-2008

TrouwTELLER: nog 9 dagen

BerichtGeplaatst: Do Jun 12, 2008 2:51 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Kathy, werk jij toevallig in de wereld van de klinische studies? Je kent er veel van.

Ik ben ook niet echt te vinden voor het gebruik van pillen om af te slanken, gezond eten en veel bewegen vind ik nog steeds het beste. Het gaat trager, maar het blijft.
Terug naar boven
Bump up your
thread in Bumpal
Kathy
Nieuwkomer
Nieuwkomer

BerichtGeplaatst: Do Jun 12, 2008 3:43 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Neen, werk niet in de geneeskundige sector. Ik heb een eigen zaak in verpakkingsmaterialen (totààl niet in geneeskundige sector, dus).

Mijn zus die me erg nauw aan het hart ligt, heeft al 7 jaar anorexia en talrijke opnames achter de rug. De verhalen en ervaringen die je daar hoort van patiënten, ex-patiënten en hulpverleners zijn vaak mind-blowing. Ik houd niet zo van een emotionele benadering van ziektes en verdiep me liever in de wetenschappelijk gestaafde verklaringen en achterliggende lectuur en wetenschappelijk onderbouwde (mogelijke) oplossingen, dit al gedurende 7 jaar, dus ik heb al veel gelezen Wink
Terug naar boven
Bump up your
thread in Bumpal
leentje
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Trouwdatum: 06-09-2008

TrouwTELLER: 1 dag geleden getrouwd!

BerichtGeplaatst: Do Jun 12, 2008 3:54 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Kathy schreef:
Neen, werk niet in de geneeskundige sector. Ik heb een eigen zaak in verpakkingsmaterialen (totààl niet in geneeskundige sector, dus).

Mijn zus die me erg nauw aan het hart ligt, heeft al 7 jaar anorexia en talrijke opnames achter de rug. De verhalen en ervaringen die je daar hoort van patiënten, ex-patiënten en hulpverleners zijn vaak mind-blowing. Ik houd niet zo van een emotionele benadering van ziektes en verdiep me liever in de wetenschappelijk gestaafde verklaringen en achterliggende lectuur en wetenschappelijk onderbouwde (mogelijke) oplossingen, dit al gedurende 7 jaar, dus ik heb al veel gelezen Wink

kathy voor een groot stuk geef ik je inderdaad gelijk, het zijn niet zomaar pillekes en ik ga dus elke maand op controle bij de dokter hiervoor. ik heb 2 jaar lang naar een diëtiste geweest en helaas nooit meer dan 3 kg afgevallen, maar steeds bijgekomen. bij was het probleem niet echt schandalig maar ik voelde me steeds minder gelukkig met mijn overtollige kilo's, ik ben dan ook niet groot (162 cm) en ja dan heb je overgewicht helaas want mijn bmi was 27
ik heb lang getwijfeld en neen mijn dokter en diëtiste zijn zeker geen voorstander maar ik moest een manier vinden om niet meer zo'n grote honger te hebben want ik at heel de dag door ,niet echt ongezond eten maar vooral veel te veel.
Ik ben hiermee nu heel gelukkig en zeker omdat ik bijna mijn streef gewicht heb.
ieder zijn manier maar ik denk dat een crach dieet nog veel ongezonder is
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Bump up your
thread in Bumpal
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    ik-trouw.org Forumindex -> Trouwpolls Tijden zijn in GMT
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Pagina 6 van 6

Ga naar: