| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
L Superposter

|
Trouwdatum: 26-06-2009
TrouwTELLER: 302 dagen geleden getrouwd! |
|
Geplaatst: Wo Mei 14, 2008 7:06 pm Onderwerp: wanneer reis vastleggen... en hoe kiezen?? |
|
|
Jaja, ik zit hier al uren te surfen op het net, van de ene naar de andere bestemming... maar t is allemaal zoooo mooi, ik kan gewoon niet kiezen.
HOe hebben jullie jullie bestemming gekozen, waarop bazeren jullie je? Kiezen jullie speciale honeymoon reizen met extra voordelen, of maakt dat allemaal niet uit en gaan jullie gewoon voor DE bestemming...
en dan, wanneer leg je je reis vast? gewoon zo vroeg mogelijk?? of is daar ook een gepaste periode voor. |
|
| Terug naar boven |
Bump up your thread in Bumpal
|
 |
Sarah Superposter

|
Trouwdatum: 18-07-2008
TrouwTELLER: 41 dagen geleden getrouwd! |
|
Geplaatst: Wo Mei 14, 2008 7:20 pm Onderwerp: |
|
|
Wij hebben er vooral voor gezorgd dat kitrsten meekon,en dat er voor haar ook wa te beleven viel.
Wij hebben in januari geboekt,vroegboekkorting
We hebben sindsdien wel al 3 brieven gehad met een prijsaanpassing,duurdere dieselprijzen hé.
Dus de prijzen die je ziet zijn daar nie aan aangepast hé.
Onze reis is ca 150 euro duurder geworden!!  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Laura Verslaafde

|
Trouwdatum: 11-07-2009
TrouwTELLER: 317 dagen geleden getrouwd! |
|
Geplaatst: Wo Mei 14, 2008 7:21 pm Onderwerp: |
|
|
Hey
Ik heb ook al alle reisboeken die er zijn opengeslagen denk ik. Vandaag zijn we nog maar eens bij neckermann binnengesprongen voor een boek.
Wij baseren ons op
-een budget (2000 euro pp + 500 extra kosten ginder voor excursies enz)
-strand, all-in en mooi zwembad
-Honeymoon voordelen: je kan maar 1 keer in je leven genieten van dit soort voordeel en dan kan je eens voor een lagere prijs naar toch een chiquer hotel gaan. (wij gaan dus voor de -%)
We twijfelen nu tussen 2 hoteltjes op de Dominicaanse Republiek. Maar ik heb al vele reisboeken besteld: van Aruba tot Haiwaï, van Mexico tot de Mauritius. Maar spijtig genoeg was alles nogal iets te hoog boven ons budget. Later zullen we dit wel eens doen als we gespaard hebben en ons huisje er staat.
Nog veel succes met de zoektocht!
Ah nog een aanrader: honeymoonkortingen zoeken cumuleerbaar met een vroegboekkorting !!
Groetjes, Laura |
|
| Terug naar boven |
|
 |
B'tje Nieuwkomer

|
Trouwdatum: 30-08-2008
TrouwTELLER: nog 2 dagen |
|
Geplaatst: Wo Mei 14, 2008 8:45 pm Onderwerp: |
|
|
Hey L!
Wij gaan naar Zuid-Afrika, we wilden iets bijzonders, met natuur, cultuur, en vooral veel rust en ontspanning en het "goede leven" Het was al jaren mijn droom om een safari te doen op huwelijksreis (al van voor mijn verloofde en ik mekaar kenden zelfs!), mijn verloofde vond dit een fantastisch idee, dus twijfelden we tussen Zuid-Afrika en Kenya. Door de onrusten die er een tijdje terug waren in Kenya en hebben we besloten om voor Zuid-Afrika te gaan.
Wij hebben onze vluchten vroeg geboekt bij een reisbureau. Nadien hebben we reisgidsen gekocht, op de websites van verschillende hotels gekeken en op basis daarvan hotels geselecteerd. We hebben een offerte aangevraagd bij een reisbureau voor deze hotels en deze nadien vergeleken met de prijzen die de hotels adverteerden op hun website. Het was ALTIJD goedkoper op de website. We hebben daarom alle overnachtingen zelf geregeld. We hebben telkens extra korting gevraagd omdat we vroeg boekten en het onze huwelijksreis is. In bijna alle hotels hebben we zo de honeymoon suite gekregen voor de prijs van een gewone kamer. Het was nog erg duur, maar door een beetje moeite te doen, krijg je toch nog veel van de prijs af hoor.
En misschien is het onze laatste echt verre reis voor een tijdje, want we willen graag zo snel mogelijk aan kindjes beginnen Zouden jullie je kindjes meenemen op huwelijksreis, of gaan jullie er nog eens met jullie tweetjes tussenuit dan?
Groetjes! |
|
| Terug naar boven |
|
 |
L Superposter

|
|
Geplaatst: Do Mei 15, 2008 5:36 am Onderwerp: |
|
|
B'tje
we gaan er dan ff met ons tweetjes tussenuit
om eerlijk te zijn is het onze eerste reis echt met ons twee, we zijn ertussen wel al op reis geweest maar altijd in een groep met nog andere koppels enz dus daarom willen we nu echt ff genieten van met ons twee te zijn.... |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Fraisje Verslaafde

|
Trouwdatum: 01-08-2008
TrouwTELLER: 27 dagen geleden getrouwd! |
Geregistreerd op: 12 Mrt 2008 Berichten: 394 Woonplaats: België / O-Vl
|
Geplaatst: Do Mei 15, 2008 6:57 am Onderwerp: |
|
|
Mauritius was altijd mijn droombestemming.
Voor mn ventje moest het een mooie bestemming zijn, waar hij naar niets zou moeten kijken (dus all inclusive), maar waar ook wel iets te doen is.
Boeken gaan halen met allerlei bestemmingen.
Na bekijken van mogelijkheden, waren bvb rondreis Sri Lanka met combinatie strandvakantie Malediven een optie, of rondreis Kenia, of Thailand of zo.
Als je dan naar prijzen kijkt, komt dat allemaal min of meer op t zelfde uit. Maar hier geen huwelijkskortingen.
Op Mauritius heb je die kortingen wel.
Toen ik aan mn tante over mn droom vertelde, mr dat die erg duur was, moet ze gedacht hebben dat we dat zouden moeten kunnen doen. Ze belde mij enkele weken later op om te zeggen dat ze onze reis wilde sponsoren.
Uiteindelijk hebben we dus toch voor Mauritius gekozen, omdat het door de sponsoring mogelijk werd en omdat we er kortingen krijgen die echt de moeite zijn. We dachten dat we daar anders toch nooit meer naartoe zouden gaan.
Wij hebben ongeveer drie vierde van een jaar op voorhand geboekt, toen de nieuwe boeken uitkwamen. En we hadden een beetje pech, de vroegboekkorting die er vorig jaar bestond (die gecombineerd was met huwelijkskorting) hebben ze dit jaar afgeschaft. Dus enkel nog huwelijkskorting, maar die was nog de moeite.
En we krijgen een aantal leuke dingen van het hotel (een diner voor twee, een geschenk, een welkomstdrankje, ...) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Eline Verloren geval!

|
Trouwdatum: 05-09-2008
TrouwTELLER: nog 8 dagen |
|
Geplaatst: Do Mei 15, 2008 10:37 am Onderwerp: |
|
|
Hey L,
Wij hadden een aantal droom bestemmin op oog, wij wilden vooral ver en exotisch gaan evht wel eens buiten europa.
Daarnaast hebben wij een budget vooropgesteld
Toen zijn wij gaan informeren voor het klimaat en weer moet je bekijken.
Zo willden wij naar mexico of cuba of dominikaanse maar daar blijkt het begin september orkaan sezoen te zijn
Als je wil kan je het risico lopen maar wij vonden dat het voor een huwelijksreis perfect moet zijn zodat we volop kunnen na genieten. Moest het een andere reis zouden we het risco zeker nemen.
Zo zijn wij uiteindelijk bij Bali gekomen. wij dachten dat dit zeker niet binnen budget ging vallen maar toch onze reisagent heeft zijn best gedaan en zo gaan wij naar Bali
Wat goed om weten is dat als het om lijnvluchten gaat dan boek je die best zo vroeg mogelijk deze vluchten liggen vast, de uren veranderen niet meer enzo, helemaal anders dan charter vluchten.
Deze lijn vluchten kan je soms 1 jaar op voorhand boeken dus das zeker interessant.
groetjes ELine |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Marijke Verslaafde

|
Trouwdatum: 02-08-2008
TrouwTELLER: 26 dagen geleden getrouwd! |
|
Geplaatst: Do Mei 15, 2008 11:04 am Onderwerp: |
|
|
Wij gaan naar Toscane! Voor iedereen een verrassing want ze zagen ons eerder naar een "exotische" bestemming vertrekken.
Waarom?
Na onze rondreis in Sri lanka vorig jaar raadde iedereen ons af als volgende reis weer naar Azië te gaan omdat we meer zouden zitten vergelijken dan iets anders en omdat ik mijn hartje verloren ben in Sri Lanka gingen ze 100% gelijk hebben. Dus begon de zoektocht naar een reis in een ander werelddeel. Amerika zagen we wel zitten maar dan als gewone reis op de één of andere manier trok het ons niet aan als honeymoonbestemming. Een strandvakantie was ook niet echt iets voor ons want we liggen niet graag op strand - ik heb zelfs een lichte zand-tussen-mijn-tenen-fobie .
Om een lang verhaal kort te maken, bij het doorzoeken van de reisboeken viel ons oog op een vespa-tour door Toscane. En dat was het eerste waar we alletwee iets van hadden "dit is super". Dus zijn we de tour (5 dagen) gaan vastleggen en borduren we de rest van de reis errond. Zo gaan we nog enkele dagen Ligurië doen en een aantal dagen piëmonte. De hotels zoeken we op via internet en leggen we ook op die manier vast. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Margit Verslaafde

|
Trouwdatum: 28-06-2008
TrouwTELLER: 61 dagen geleden getrouwd! |
Geregistreerd op: 18 Mrt 2008 Berichten: 411 Woonplaats: Ekeren (Donk)
|
Geplaatst: Do Mei 15, 2008 11:41 am Onderwerp: |
|
|
Hey L! Wij wilden altijd al naar Mexico gaan maar aangezien dit geen goedkope reizen zijn wilden we hiermee wachten tot we zouden trouwen want aan een huwelijksreis spendeer je toch wat meer en deze willen we ook sponsoren met de centjes die we van onze gasten krijgen.
Dus de keuze was snel gemaakt! Wij vertrekken 2 juli en hebben in december geboekt om nog te profiteren van de turbovroegboekkortingen. Qua honeymoonkorting ging er wel iets af maar nu niet om zeggens héél veel. We krijgen wel een fruitmand etc bij aankomst en ons reisbureau gaat ook proberen om de honeymoonsuite voor ons te regelen en anders vragen we dat ter plaatse ook nog wel eens!
Hebben jullie misschien al een voorkeur qua bestemming? Alleszins héél veel succes met het kiezen! _________________ Together we're...invincible! |
|
| Terug naar boven |
|
 |
L Superposter

|
|
Geplaatst: Do Mei 15, 2008 5:48 pm Onderwerp: |
|
|
we hebben verschillende voorkeuren en we wexten het echt niet he
eerst wilde ik naar aruba of zo iets, maar ik we wisten niet dat onze ouders het zagen zitten om zolang te babysitten dus dachten we, we gaan ergens wat dichterbij
canarische eilanden viel in het oog (alle, tenerife of fuertaventura) of griekenland
maar toen zeiden de ouders dat ze t wel wilden om twee weken voor de kids te zorgen
en wilden we weer naar mexico of zo...
maar nu zien we t niet meer zitten om de kids zo lang te missen...
voel je de twijfel al???
LOL |
|
| Terug naar boven |
|
 |
L Superposter

|
|
Geplaatst: Za Mei 24, 2008 8:38 am Onderwerp: |
|
|
| k heb ondertussen al van iemand gehoord dat de vakanties via club med wle ok zijn, all in en goed verzorgd. ik vol enthousiasme naar de site... duur zeg! |
|
| Terug naar boven |
|
 |
L Superposter

|
|
Geplaatst: Do Aug 21, 2008 9:22 am Onderwerp: |
|
|
nog steeds blijft de huwelijksreis ons "zorgen" baren...
wij hadden al gedacht voor dominicaanse te gaan, ofwel voor mexico
maar nu is t daar regenseizoen??
en orkaanseizoen...
laten jullie zich daardoor leiden om al dan niet te gaan?
waar kan je vinden waar je wanneer t beste naartoe kan??
pfft, wordt hier beetje gek van _________________ aftellen naar 26/6/09 en dan voor altijd samenzijn!!
http://leenenchristof.trouwen.com
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Elke Verslaafde

|
Trouwdatum: 07-03-2009
TrouwTELLER: 191 dagen geleden getrouwd! |
|
Geplaatst: Do Aug 21, 2008 9:40 am Onderwerp: |
|
|
Wij passen onze bestemming niet aan, maar de reisperiode.
We hebben heel lang getwijfeld tussen Peru en Zuid-Oost-Azië. In Peru is het in maart helemaal niet geschikt om naartoe te reizen, dus dan zouden we onze huwelijksreis gewoon uitstellen naar juni of juli. Nu neigen we toch iets meer naar Zuid-Oost-Azië, en dat kan wel in maart.
Maar ik zou eerder de periode aanpassen dan naar een plaats te gaan die misschien niet 100% mijn gedacht is... |
|
| Terug naar boven |
|
 |
leen133 Regelmatige bezoeker

|
Trouwdatum: 05-09-2008
TrouwTELLER: nog 8 dagen |
|
Geplaatst: Do Aug 21, 2008 9:49 am Onderwerp: |
|
|
| Ja L ik zou mijn beslissing toch laten leiden daardoor en toch opteren voor iets of wat goed weer. Maar volg gewoon je gedacht. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Laura Verslaafde

|
Trouwdatum: 11-07-2009
TrouwTELLER: 317 dagen geleden getrouwd! |
|
Geplaatst: Do Aug 21, 2008 10:51 am Onderwerp: |
|
|
Hey L,
Wij gaan ook naar de Dominicaanse en het zal daar idd regenseizoen zijn maar net het begin. Ik heb het weer daar opgevolgd in juli en het was telkens 4dagen zon en dan eens een dagje regen. In augustus was het al meer om de 2 dagen regen dus ik denk dat je je geen zorgen moet maken.
Groetjes, Laura _________________ www.lauraenkoenraad.bruiloftsite.nl
"I just can't think of anything that can make me smile like you can" |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|