Citytrip? Weekendje weg? Google Zwanger van een meerling?

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen  BlogsBlogs   

Hallo uit la douce France

Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    ik-trouw.org Forumindex -> Stel jezelf even voor
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
veroluna
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Trouwdatum: 13-09-2009

TrouwTELLER: nog 381 dagen

BerichtGeplaatst: Vr Jun 13, 2008 9:28 am    Onderwerp: Hallo uit la douce France Reageren met citaat

... maar we trouwen wel in België, hoor!
We wonen sinds bijna 2 jaar in Frankrijk. Omdat de meeste van onze vrienden en de hele familie in België wonen, gaan we natuurlijk in het vertrouwde belgenlandje vieren. Ook wel een beetje omdat ik geen vertrouwen heb in Franse traiteurs (ze zeggen wel veel van 'DE Franse keuken', maar als je de Belgische gewoon bent... Je mag hier niet te vies zijn!).
We hadden eigenlijk al in september 2007 beslist om te trouwen, maar de organisatie wil niet zo vlotten... we gaan nu voor de lente 2009, maar ik vrees dat we voor enkele dingen alweer te laat zullen zijn. Nu ja, onthaasten en genieten van de tijd is iets wat nu tot onze levenstijl behoort, dus we zien wel!
Zoals de meesten hier ben ik dus op zoek naar tips voor feestzalen (Hof ten Bosse, Chateau de la Rocq, de Architect en de Waerboom zijn onze opties die we uitgezocht hadden tot nu toe).
We trouwen ook niet voor de kerk. Omdat de familie nogal geschokt was toen ik dit meedeelde (we zijn de eerste van de familie die trouwen), zou ik toch graag een alternatieve viering doen. Daarvoor gaan we eens langs bij het Centrum voor Morele Dienstverlening.

Nog veel plezier met het voorbereiden voor iedereen en geniet vooral van de tijd!
Vele groetjes,

Véro
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Bump up your
thread in Bumpal
Vanessa en kristof
Verslaafde
Verslaafde

Trouwdatum: 27-06-2009

TrouwTELLER: 303 dagen geleden getrouwd!

BerichtGeplaatst: Vr Jun 13, 2008 9:33 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Welkom.
En tof dat je zo relatief met 'tijd' omspringt.
Op die manier heb je waarschijnlijk ook veel minder stress.
Als jullie hier trouwen,telt da dan ook in Frankrijk( is mss een stomme vraag maar ik weet da nie Embarassed )

Veel plezier nog hier en met de voorbereidingen.
Bump up your
thread in Bumpal
Marijke
Verslaafde
Verslaafde

Trouwdatum: 02-08-2008

TrouwTELLER: 26 dagen geleden getrouwd!

BerichtGeplaatst: Vr Jun 13, 2008 10:15 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Dag Véro,

welkom op het forum. Leuk om via deze weg mensen te horen die hun geluk zijn gaan zoeken in het buitenland. Als jullie dan in belgië trouwen, kan ik best begrijpen dat het heel wat voorbereiding vergt om de zaken hier te plannen. Gelukkig is Frankrijk nu niet het andere eind van de wereld, maar toch moeten jullie dan wel speciaal naar hier terugreizen om een zaal en dergelijke te kiezen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog
Bump up your
thread in Bumpal
Eline
Verloren geval!
Verloren geval!

Trouwdatum: 05-09-2008

TrouwTELLER: nog 8 dagen

BerichtGeplaatst: Vr Jun 13, 2008 10:43 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Hey Vero

blijkbaar het het leven in frankrijk jullie al in de ban het 'laiser aller laiser faire.
En zoals Marijke zegt jullie zullen nog al wat organisatie talent ten toon moeten sprijden om zo en het ene land te wonen en in het andere te trouwen.

Alles sinds welkom hier en tips zul te hier wel genoeg vindtn denk ik

groetjes ELine
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Bump up your
thread in Bumpal
Sarah
Superposter
Superposter

Trouwdatum: 18-07-2008

TrouwTELLER: 41 dagen geleden getrouwd!

BerichtGeplaatst: Vr Jun 13, 2008 10:53 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Hey vero,welkom hier op het forum.

Is ook nie min om vanuit frankrijk een trouw in belgië te organiseren.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog
Bump up your
thread in Bumpal
Lien
Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker

Trouwdatum: 23-05-2009

TrouwTELLER: 268 dagen geleden getrouwd!

BerichtGeplaatst: Vr Jun 13, 2008 11:52 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Hey! Welkom op 't forum! Super dat jullie de stap hebben durven wagen om in Frankrijk te gaan wonen. Da's een van mijn grote dromen, maar 't lief wilt niet mee, dus tzal waarschijnlijk bij dromen blijven!

veel succes met de organisatie, want dat zal idd waarschijnlijk niet min zijn!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Bump up your
thread in Bumpal
Diane
Superposter
Superposter

Trouwdatum: 17-05-2008

TrouwTELLER: 103 dagen geleden getrouwd!

BerichtGeplaatst: Vr Jun 13, 2008 12:00 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Welkom op het verslavende forum ! Wij hadden een huwelijksviering met Rent-a-priest in de feestzaal zelf. Is heel goed meegevallen.
Veel voorbereidingsplezier!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen MSN Messenger
Bump up your
thread in Bumpal
veroluna
Nieuwkomer
Nieuwkomer

BerichtGeplaatst: Vr Jun 13, 2008 12:45 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

't Is inderdaad verslavend, zeker als je zo snel leuke reacties krijgt! (Is wel iets anders dan het andere forum dat ik tot nu toe volgde ...)

Aan Vanessa:
We wonen eigenlijk nog niet officieel in Frankrijk, we zijn alletwee nog bij onze ouders gedomicilieerd, dus verloopt onze wettelijke trouw gelijk als die van jullie. Anders zou het ook gaan hoor, dan moet je op de ambassade trouwen. Daarna gaan we de nodige stappen beginnen om officieel te verhuizen. Maar eerlijk: 't zal toch een beetje met pijn in het hart zijn dat ik mijn papieren inwissel (ben niet voor niks een Kreeftje die nogal gehecht is aan thuis), maar ja, als de liefde sterker is...

We wonen ongeveer centraal in Frankrijk, op zo'n goeie 5 uur van Gent, dus we doen idd wel wat over-en-weer reisjes om ons feestje te plannen.
Maar ik moet ook toegeven dat we wel wat kieskeurig zijn hoor Confused (en de (schoon)ouders *zucht*), en een begrafenis ondertussen die een goeie hap uit onze vrije dagen nam...

Tot later!
Terug naar boven
Bump up your
thread in Bumpal
Rieneke
Verloren geval!
Verloren geval!

Trouwdatum: 25-10-2008

TrouwTELLER: nog 58 dagen

BerichtGeplaatst: Vr Jun 13, 2008 1:31 pm    Onderwerp: stel jezelf even voor Reageren met citaat

Hallo,
er is hier plaats genoeg voor nog eentje bij.
Welkom!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog Website bekijken
Bump up your
thread in Bumpal
Muriel
Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker

Trouwdatum: 16-05-2009

TrouwTELLER: 261 dagen geleden getrouwd!

BerichtGeplaatst: Vr Jun 13, 2008 3:18 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

welkom Veroluna op dit verslavende, maar leuke forum...

Hoe komt het dat jullie in Frankrijk wonen? Of is je verloofde misschien een Fransman?

Veel amusement met de voorbereidingen
Terug naar boven
Bump up your
thread in Bumpal
veroluna
Nieuwkomer
Nieuwkomer

BerichtGeplaatst: Vr Jun 13, 2008 6:54 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Waarom Frankrijk: de werkvoorwaarden zijn hier gewoon veeeel beter! Voor ons toch, pas afgestudeerde dierenartsen. We hadden na het afstuderen alletwee een job (wat op zich al niet slecht is als je pas afgestudeerd bent), maar op 120 km vaneen en zoals altijd in Belgie in schijnzelfstandigheid. Toevallig kwamen we op een annonce van een Belgische dierenarts in Frankrijk die een koppel assistenten zocht: wij naar daar: een goed loon, een huis, een GSM, een auto... je zou voor minder even overwegen! Dus zo gezegd, zo gedaan: wij naar daar. Omdat ik het uiteindelijk niet zo goed kon vinden met de baas, ben ik daar in een andere praktijk begonnen, en m'n ventje is me gevolgd. Zo zitten we hier dus voor een tweede jaar. Het werk is veel leuker en vooral de verdeling werk-vrije tijd is hier goed geregeld, bijna onmogelijk om hetzelfde in Belgie te vinden, dus vandaar dat we nog niet direct terugkeren!
Groeten,
Véro

Voor de sfeer: het zicht vanop ons terras op een vroege herfstmorgen...
Terug naar boven
Bump up your
thread in Bumpal
Rieneke
Verloren geval!
Verloren geval!

Trouwdatum: 25-10-2008

TrouwTELLER: nog 58 dagen

BerichtGeplaatst: Vr Jun 13, 2008 6:58 pm    Onderwerp: stel jezelf even voor Reageren met citaat

wow Veroluna, groot gelijk dat je die stap durfde te zetten. Het zal wel aanpassen zijn maar ja als die kans voor het grijpen ligt! En wie weet keer je misschien ooit terug naar ons belgenlandje.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog Website bekijken
Bump up your
thread in Bumpal
L
Superposter
Superposter

Trouwdatum: 26-06-2009

TrouwTELLER: 302 dagen geleden getrouwd!

BerichtGeplaatst: Vr Jun 13, 2008 6:59 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

welkom vero op dit verslavend forum...
wij trouwen in de waerboom, maar nog ff te gaan, dus kan je nog niet verder helpen
we zijn wel twee jaar geleden naar een trouw geweest daar en dat was echt top! en een vriendin van me is naar een personeelsfeest geweest einde maart en dat vond ze ook super! (ze wist toen nog niet dat dat onze zaal was)

Terug naar boven
Bump up your
thread in Bumpal
veroluna
Nieuwkomer
Nieuwkomer

BerichtGeplaatst: Vr Jun 13, 2008 8:50 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hey L, binnen enkele weken gaan we naar belgie op zalenjacht. Ook eens langs de Waerboom. Die weten daar wel echt waar ze mee bezig zijn denk ik: 2 minuten nadat ik een mail gestuurd had, belden ze me op (op m'n Franse GSM!) om een afspraak te maken. Daar was ik wel van onder de indruk... maar ik vrees dat wij met niet genoeg volk gaan zijn om in de mooie zaal te zitten. Nemen jullie een menu of een buffet?
Terug naar boven
Bump up your
thread in Bumpal
Laura
Verslaafde
Verslaafde

Trouwdatum: 11-07-2009

TrouwTELLER: 317 dagen geleden getrouwd!

BerichtGeplaatst: Vr Jun 13, 2008 8:54 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Mijn ouders hebben daar hun 25 jaar getrouwd gevierd 2 jaar geleden. Alles was op en top in orde en heel lekker eten. Het gemakkelijke is ook het hotel eraan verbonden en een mooie ligging int groen enz voor recepties!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog Website bekijken MSN Messenger
Bump up your
thread in Bumpal
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    ik-trouw.org Forumindex -> Stel jezelf even voor Tijden zijn in GMT
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: