Citytrip? Weekendje weg? Google Zwanger van een meerling?

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen  BlogsBlogs   

enkel voor de wet

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    ik-trouw.org Forumindex -> De ceremonie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ingetje
Verslaafde
Verslaafde

Trouwdatum: 01-08-2008

TrouwTELLER: 67 dagen geleden getrouwd!

BerichtGeplaatst: Za Mei 10, 2008 11:00 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Hey Diane, hoe werkt dat juist met rent - a - priest? telt dat ook als een kerkelijk huwelijk? weet eigenlijk niet wat ik er mij bij moet voorstellen...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog MSN Messenger
Bump up your
thread in Bumpal
L
Superposter
Superposter

Trouwdatum: 26-06-2009

TrouwTELLER: nog 262 dagen

BerichtGeplaatst: Za Mei 10, 2008 3:17 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

B'tje
we doen ook wel een iets van viering
we hbeben in het gemeentehuis meer tijd gekregen en we doen daar iets van beloften enzo... ofwel moeten we dat inderdaad overwegen dat ook in de zaal te doen maar k had daar nog niet verder bij nagedacht
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog
Bump up your
thread in Bumpal
B'tje
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Trouwdatum: 30-08-2008

TrouwTELLER: nog 38 dagen

BerichtGeplaatst: Za Mei 10, 2008 4:45 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hey L, als je voldoende tijd krijgt om er in het gemeentehuis iets persoonlijks te doen, dan kan je dat inderdaad evengoed daar doen. Wij wilden het graag in de feestzaal doen omdat we de viering graag buiten wilden (ik heb van de prachtige fantasieën van een zonnige warme maar niet te hete dag met een zacht briesje, net genoeg om verkoeling te brengen zonder het kapsel te verknoeien.... Very Happy ). Je moet in het gemeentehuis ook eens gaan kijken naar de trouwzaal, bij ons is die echt MINI (ik heb al schrik dat onze (stief)ouders, (stief)broer/zussen en getuigen er niet gaan binnenkunnen, laat staan nog andere gasten!). En bij ons was er ook niet echt een mogelijkheid om de dienst veeel uitgebreider te maken (eigen muziek mag wel), ... dat komt zeker omdat onze burgemeester zo katholiek is dat hij vindt dat iedereen ook maar voor de kerk moet trouwen Laughing Wink Enfin, je hebt nog wel een beetje tijd om die beslissing te nemen, en wat het ook wordt, het zal sowieso super zijn Very Happy
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Bump up your
thread in Bumpal
Diane
Superposter
Superposter

Trouwdatum: 17-05-2008

TrouwTELLER: nog 143 dagen

BerichtGeplaatst: Za Mei 10, 2008 6:55 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Wij doen ook een viering in de tuin van de feestzaal maar met Rent-a-Priest. Zal ook een heel persoonlijke viering worden.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen MSN Messenger
Bump up your
thread in Bumpal
L
Superposter
Superposter

BerichtGeplaatst: Zo Mei 11, 2008 7:11 am    Onderwerp: Reageren met citaat

B'tje
onze trouwzaal is wel groot genoeg, maar niet van de gezelligste maar ja, daar is niets aan te doen he!
we moeten nog eens informeren voor muziek, of dat kan, maar ik veronderstel van wel aangezien het de raadzaal is waar ook microfoons aangesloten zijn enz...
Terug naar boven
Bump up your
thread in Bumpal
Kris
Verloren geval!
Verloren geval!

Trouwdatum: 29-08-2008

TrouwTELLER: nog 39 dagen

BerichtGeplaatst: Wo Mei 14, 2008 8:19 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Fraisje, dat is wel heel leuk he, als je papa je kan weggeven.
Wij trouwen ook enkel voor de wet, maar wel met persoonlijke teksten en muziek (allé, hopelijk toch, want we moeten nog alles op het gemeentehuis regelen). Onlangs was ik op een trouw in Kalken, ook enkel voor de wet, en dat was een hele gezellige bedoening! We kregen nog een drankje aangeboden en alles samen zijn we daar toch een uur geweest.
Terug naar boven
Bump up your
thread in Bumpal
L
Superposter
Superposter

BerichtGeplaatst: Do Mei 15, 2008 5:37 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Kris
dat is bij ons op de gemeente ook zo, daar krijg je nadien een kleine receptie, is wel mooi meegenomen he
Terug naar boven
Bump up your
thread in Bumpal
vuurbol
Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker

Trouwdatum: 04-07-2008

TrouwTELLER: 95 dagen geleden getrouwd!

BerichtGeplaatst: Do Mei 15, 2008 5:56 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Wij trouwen ook alleen voor de de wet. Maar dat is hier in NL veel meer gewoon als in BE lijkt het zo. Bij ons duurt het burgerlijk huwelijk standaard 1 uur.
Bump up your
thread in Bumpal
Fraisje
Verslaafde
Verslaafde

BerichtGeplaatst: Do Mei 15, 2008 6:11 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Kris schreef:
Fraisje, dat is wel heel leuk he, als je papa je kan weggeven.
Wij trouwen ook enkel voor de wet, maar wel met persoonlijke teksten en muziek (allé, hopelijk toch, want we moeten nog alles op het gemeentehuis regelen). Onlangs was ik op een trouw in Kalken, ook enkel voor de wet, en dat was een hele gezellige bedoening! We kregen nog een drankje aangeboden en alles samen zijn we daar toch een uur geweest.

Ja zou da heel tof vinden, maar ga hem wel eerst vragen of hij dat wel wil natuurlijk Smile

Wij gaan er ook iets persoonlijks van maken, maar veel tijd krijgen we niet hoor. Tis standaard 10min (in de week zelfs drie trouws op een kwartier tijd!) en wij hebben dubbele tijd gevraagd. Dus 20min, dat kost niets meer (kost al genoeg).
Dat wil dus zeggen dat er 10min zijn die de ambtenaar nodig heeft voor alle officiële zaken en dat wij 10min kunnen vullen.
Muziek gaan we bij het binnenkomen en bij het buitengaan voorzien en ertussenin gaan we iemand of meerdere mensen een tekst laten voorlezen. Weet alleen nog niet hoe of wat, want ben zelf niet zo'n goeie schrijver, dus ga iets moeten zoeken.
Zou heel graag ook zelf iets zeggen (daar had ik al wel iets voor gevonden), mr ben daar niet zo goed in en vrees een beetje voor traantjes. Dus dat ben ik nog niet zeker.

Wij krijgen geen drankje achteraf. Daarvoor is het een te grote stad. Een drankje achteraf zou 124€ gekost hebben en duurt wrs niet zo lang (want als het volgende koppel eraan komt moet je wrs weg). Dat vind ik veel voor een glas wijn of fruitsap, dan kunnen we dat beter zelf voorzien in onze feestzaal.

Je kunt dat dus jammergenoeg niet kiezen hé, mr t belangrijkste is toch dat we trouwen met elkaar en dan geven we er een goeie lap op in de feestzaal Wink
Terug naar boven
Bump up your
thread in Bumpal
Diane
Superposter
Superposter

Trouwdatum: 17-05-2008

TrouwTELLER: nog 143 dagen

BerichtGeplaatst: Do Mei 15, 2008 6:22 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Bij ons is het ook met een drankje achteraf. Dit kost niets extra.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen MSN Messenger
Bump up your
thread in Bumpal
Eline
Verloren geval!
Verloren geval!

Trouwdatum: 05-09-2008

TrouwTELLER: 32 dagen geleden getrouwd!

BerichtGeplaatst: Do Mei 15, 2008 10:08 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Hey Fraisje,

Wij doen het ook zoals bij jullie.
Normale duur is 15 min en wij hebben ook het dubbele gekregen dus 30 min.

Wij gaan ook eenpersonaliseren en dus binnenkomen op zijn amerikaans met een muziekje. waarbij mijn ventje met zijn moeder de voorlaatste zijn en ik met mijn vader de laatste ben.

Wij gaan dan zelf onze gelofte tegen alkaar zeggen
Tijdens het onderteken van de documenten zullen wij ook een achtergrond muziekje laten spelen

Bij het naar buitengaan zullen we weer een muziekje laten spelen een happy geladen liedje want dan zijn we eindelijk getrouwd en kan het feest volop beginnen hé

Daar wij niet voor de kerk trouwen en geen apparte viering doen vinden wij dit op deze manier ideaal voor ons.

groetjes ELine
Terug naar boven
Bump up your
thread in Bumpal
Fraisje
Verslaafde
Verslaafde

BerichtGeplaatst: Wo Jun 18, 2008 9:29 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ben een beetje Crying or Very sad .
Heb dus teksten gezocht en muziek voor bij onze wettelijke plechtigheid (wij trouwen niet voor de kerk, voor diegene die dit niet zouden weten).
Nu dacht ik, om zeker te zijn wat de mogelijkheden zijn (we hadden op papier wel een overzicht van op welke momenten we iets tussen de officiële zaken mochten voorzien) stuur ik het verloop van onze plechtigheid door naar de medewerkster van de schepen van burgerlijke stand (de persoon waar je met alle vragen terechtkunt dus).
Nu stuurt ze mij een antwoord dat bij het binnenkomen op het stadhuis, ik geen muziek kan kiezen, mr dat de orgeliste de Bridal March speelt.
En dat tijdens het tekenen (dit gebeurt nl eerst) achtergrond muziek wordt gespeeld op dat orgel.
Ik had bij het binnenkomen Butterfly kisses willen horen, op het moment dat ik met mn papa binnenkom, vond dit zooo mooi!
En tijdens het tekenen wilde ik nog een liedje laten spelen met een heel mooie tekst (zodat mensen ook muziek hebben en de tekst terwijl kunnen lezen, want ik zou een boekje maken).
Crying or Very sad

We moeten onze muziek dus helemaal veranderen en nu zoeken waar we juist die liedjes (wrs valt Butterfly kisses dan wel weg) wel tussen kunnen plaatsen.
Maar dit maakt t voor mij echt minder romantisch, want die standaard muziek bij het binnenkomen, maakt bij mij minder los dan zelf de muziek kunnen kiezen.
Terug naar boven
Bump up your
thread in Bumpal
Rieneke
Verloren geval!
Verloren geval!

Trouwdatum: 25-10-2008

TrouwTELLER: nog 18 dagen

BerichtGeplaatst: Wo Jun 18, 2008 9:55 am    Onderwerp: de ceremonie Reageren met citaat

Wat jammer Fraisje. Dacht ze in Gent toch een beetje meer meegaand waren, mis dus. Kan je de muziek niet ergens gebruiken tijdens het feest?
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog Website bekijken
Bump up your
thread in Bumpal
Fraisje
Verslaafde
Verslaafde

BerichtGeplaatst: Wo Jun 18, 2008 9:59 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ja het is dus echt beperkt tot hetgeen in de Trouwkapel gebeurt.
Vind erg jammer dat ik nu met mn papa als laatste binnenkom op orgelmuziek.
In het liedje dat ik koos komt heel int begin van t liedje voor "daddy's little girl" en dat vond ik zo mooi toepasselijk voor die binnenkomst.

We kunnen dan wel aan de DJ vragen om dat liedje es te spelen om op te dansen, mr daar kan ik niet meer met mn papa binnenkomen hé, dan kom ik met mn man binnen. En een vermenigvuldigingsdans doen we niet.
Terug naar boven
Bump up your
thread in Bumpal
Rieneke
Verloren geval!
Verloren geval!

Trouwdatum: 25-10-2008

TrouwTELLER: nog 18 dagen

BerichtGeplaatst: Wo Jun 18, 2008 10:08 am    Onderwerp: de ceremonie Reageren met citaat

Heb toch al gezien dat er een moment is voor een dansje met de papa. Ook zonder vermenigvuldigen.
Weest gerust je gaat toch stralen zunne Very Happy
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog Website bekijken
Bump up your
thread in Bumpal
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    ik-trouw.org Forumindex -> De ceremonie Tijden zijn in GMT
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

Ga naar: