| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
miek Verslaafde

|
Trouwdatum: 21-03-2009
TrouwTELLER: nog 166 dagen |
|
Geplaatst: Ma Jun 16, 2008 6:33 pm Onderwerp: |
|
|
... het is niet de bedoeling dat je er een té creatieve boel van maakt he ...
als je voor de kerk trouwt, dan doe je dat uit overtuiging, en dus volg je (min of meer) de regels van de kerk... jullie beloven elkaar trouw voor god, en ten overstaan van de hele kerkgemeenschap. de viering draait om de liefde van twee personen EN de liefde van god. als je daar niet mee akkoord bent, en bv een viering wil waar god niet in voorkomt, maar waar jullie en de liefde voor elkaar centraal staan, dan kan dat perfect, maar dan moet je gaan aankloppen bij de unie van vrijzinnigen of zo...
(concreet bv. elke eucharistieviering heeft een evangelie. een evangelie-tekst komt uit het nieuwe testament, het is niet de bedoeling dat je hier een sprookje of een bezinningstest plaatst, omdat je die mooi vindt. het evangelie is het woord van god, en geen lukrake tekst... ander vb. het onze vader, als je christelijk bent (en als je dat niet bent, dan weet ik niet waarom je voor de kerk trouwt), dan geloof je dat dit het gebed is dat jezus ons heeft aangeleerd, dus dan dien je ook de tekst van het onze vader te gebruiken, dan kan je daar niet plots enkel regels uit weglaten of zo,...)
weet niet of ik het goed heb uitgelegd, maar dat is zowat waar het om draait. (dit is geen persoonlijke aanval op jou he, ik wil je gewoon behoeden voor onaangename verrassingen (ic lang aan een viering werken, die dan helemaal wordt afgekeurd))
maar geen paniek... er zullen heus wel mensen zijn die je kunnen helpen bij het opstellen van de viering, of die voorbeeldjes hebben... en anders moet je inderdaad eens raad vragen aan de pastoor, die kan je zeker ook op weg helpen! veel succes en veel inspiratie gewenst!
gr, miek |
|
| Terug naar boven |
Bump up your thread in Bumpal
|
 |
Rieneke Verloren geval!

|
Trouwdatum: 25-10-2008
TrouwTELLER: nog 19 dagen |
Geregistreerd op: 28 Mei 2008 Berichten: 687 Woonplaats: Oost-Vlaanderen
|
Geplaatst: Ma Jun 16, 2008 7:04 pm Onderwerp: de ceremonie |
|
|
Hey Karen,
misschien heb je hier iets aan
www.huwelijksviering.be ------- opbouw van een huwelijksviering aanklikken---------schema van een huwelijksviering aanklikken
ben een gediplomeerde prutser op het internet en was daar toevallig eens opgekomen
succes met het samenstellen van het boekje
groetjes _________________ trotse mama, rustig aan het aftellen
http://picasaweb.google.be/Rieneke59 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Marijke Verslaafde

|
Trouwdatum: 02-08-2008
TrouwTELLER: 65 dagen geleden getrouwd! |
|
Geplaatst: Di Jun 17, 2008 10:42 am Onderwerp: |
|
|
@ jill: ik heb wat voorbeeldjes doorgemaild
@ karen: als je je e-mailadres doorgeeft via pm, dan zal ik de voorbeeldjes ook naar jou doorsturen. ik heb namelijk een document waar per onderdeel van de misviering voorbeeldteksten te vinden zijn. Is misschien wel handig? |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Vanessa en kristof Verslaafde

|
Trouwdatum: 27-06-2009
TrouwTELLER: nog 264 dagen |
Geregistreerd op: 06 Mei 2008 Berichten: 446 Woonplaats: Oost-Vlaanderen
|
Geplaatst: Di Jun 17, 2008 10:56 am Onderwerp: |
|
|
Tis misschien ook een idee om misboekjes te vragen aan vrienden ofzo.
Ik heb er veel liggen van mensen die ze mij willen lenen.
Er zijn veel mensen die misboekjes houden. _________________ http://vanessaenkristof.trouwen.com
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Lien Verslaafde

|
Trouwdatum: 23-05-2009
TrouwTELLER: nog 229 dagen |
|
Geplaatst: Di Jun 17, 2008 1:50 pm Onderwerp: |
|
|
Ik heb van mijn ouders en schoonouders een stapel boekjes gekregen die ze verzameld hebben in de voorbije 30 jaar Niet min om die allemaal te doorworstelen. En dan krijgen we van de pastoor ook nog een hoop teksten. Téveel keuze en inspiratie is ook nergens goed voor  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Jill Regelmatige bezoeker

|
Trouwdatum: 09-08-2008
TrouwTELLER: nog 58 dagen |
|
Geplaatst: Di Jun 17, 2008 5:43 pm Onderwerp: |
|
|
Hey Marijke,
kan je ze mij nog eens sturen, want kheb nix aangekregen... ben ondertussen al wel goed opgeschoten, maar helemaal klaar ben ik er nog niet mee... dus alle hulp is voorlopig nog welkom  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Karen. Regelmatige bezoeker

|
|
Geplaatst: Di Jun 17, 2008 8:14 pm Onderwerp: |
|
|
| neje heb nog niks gehad |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Marijke Verslaafde

|
|
Geplaatst: Wo Jun 18, 2008 10:41 am Onderwerp: |
|
|
@ jill: heb het nog eens opnieuw geprobeerd. Hopelijk heb je nu wel iets ontvangen.
@ karen: zonder je e-mailadres kan ik je wel niet mailen hé  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|